در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

تاکید دوباره بر ممنوعیت فعالیت آنلاین واحدهای طلا فروشی

رییس اتحادیه طلا و جواهر، گفت: خرید فروش آنلاین طلا و سکه توسط واحدهای طلا فروشی و فعالیت در فضای مجازی ممنوع است.
کد خبر : ۹۶۰۲۴
طلا

به گزارش ایبِنا، این روزها با همه گیر شدن برنامه های موبایلی و نفوذ فضای مجازی در زندگی مردم، شاهد رونق خرید و فروش های مجازی و آنلاین هستیم. به شکلی که بسیاری از واحدهای صنفی علاوه بر فعالیت فیزیکی، در فضای مجازی نیز شروع به خرید و فروش های آنلاین کرده اند.


اما بحث خرید و فروش آنلاین طلا و جواهر و سکه در فضای مجازی و برنامه هایی مثل اینستاگرام و تلگرام بسیار متفاوت است و با توجه به حساسیت معاملات طلا و سکه و خطرات احتمالی در این زمینه، آیت محمدولی در گفتگو با ایبِنا در این باره، گفت: در حال حاضر به دلیل نبود فرهنگ سازی و زمینه سازی صحیح، زمینه برای خرید و فروش مجازی طلا مساعد نیست.


وی افزود: خرید و فروش طلا در فضای مجازی به حدی اقدام حساسی است که اهل فن در این صنف نیز نمی‌توانند به راحتی اصل یا فرع بودن این محصولات را تشخیص دهند.


رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: افرادی که قصد فعالیت صرفا در فضای مجازی دارند، باید مجوز لازم را از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی داشته باشند اما اگر جزو صنف طلا فروشان باشند و فعالیت آن‌ها به صورت فیزیکی و آنلاین باشد، باید از اتحادیه طلا و جواهر مجوز داشته باشند.


محمدولی در ادامه اظهار داشت: اتحادیه به تمامی طلافروشانی که در فضای مجازی فعالیت دارند، در مرحله اول تذکر داده و در صورت عدم توجه، اخطار و پیگیری قانونی می‌شود که تاکنون نیز برخی موارد پیش آمده و اتحادیه نیز فعالیت تمامی این واحدها را پیگیری کرده است.


به گفته وی، طبق قانون، هیچ یک از واحدهای طلا فروشی، اجازه فعالیت در اینستاگرام، تلگرام و سایر برنامه های فضای مجازی را ندارند.


تشریح دلایل افزایش قیمت طلا و سکه


رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره تحلیل وضعیت فعلی بازار نیز اظهار داشت: برخی عوامل طی روزهای اخیر موجب شده تا بازار طلا و سکه با افزایش و نوسان اندکی روبه رو شود. از جمله مهمترین عامل نوسان در بازار ارز  افزایش قیمت انس جهانی است که موجب شده قیمت طلا و جواهر نیز افزایش اندکی داشته باشد.


وی افزود: همچنین نزدیکی به پایان سال نیز موجب شده تا تقاضای سکه و طلای خام افزایش یابد و به تبع قیمت‌ها نیز افزایشی شود که امیدواریم بتوانیم بازار را مدیریت و از نوسانات بیشتر جلوگیری کنیم.


گفتگو از محمود مهدوی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر