10 بهمن 1397 - 13:03

2//////////

معاون طرح و برنامه شرکت ارتباط فردا در میزگرد پرونده ای برای بانکداری باز//
کد خبر : ۹۶۵۱۶

نیما نامداری معاون طرح و برنامه شرکت ارتباط فردا در میزگرد پرونده ای برای بانکداری باز که در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار داشت: بانکداری باز در کسب و کار ایران و دنیا تغییراتی کرده است و تاثیرات خود را بر ارزش آفرینی و سوددهی نیز گذاشته است.


وی افزود: بانکداری باز از سال ۲۰۰۷ که بحران مالی از آمریکا شروع شد، بوجود آمد. در آن سالها مهمترین بازندگان، بانکها بودند تا جایی که باعث شد تحرک بانکها کم شود از این رو بانکها تصمیم گرفتند به سمت سرویس های جدید که اغلب هزینه بر بود روی بیاورند.


نامداری در ادامه این نشست تصریح کرد: در این حین بحران اعتماد نسبت به بانکها از سوی مردم ایجاد شد و امروز می بینیم که مردم اعتماد لازم را به بانک و موسسات مالی ندارند؛ امروز عدم اعتماد مردم به بانکها کاملا دیده می شود. مردم گریزی ندارند و مجبور شده اند گزینه های جایگزین انتخاب کنند؛ ۲۰ تا ۲۵ درصد نقدینگی کشور در مراکز مالی غیرمجاز بودند که مشخص نبود چگونه و چه کسی آن را به ثبت رسانده است.


وی خاطرنشان کرد: ۱۵ تا ۱۷ میلیون نفر از مردم در موسسات غیرمجاز سپرده ایجاد کرده اند.


معاون طرح و برنامه شرکت ارتباط فردا تصریح کرد بانکداری باز با مزایا و منابع درآمدی مشخص در دنیا ایجاد شد. همچنین درآمدزایی به افزایش آن یکی از مسائل مهم بانکداری باز به شمار می رود.


در ادامه این نشست حسن سلیمانی کارشناس حوزه بانک اظهار کرد: بانکداری باز یک ضرورت به شمار می رود. همچنین بانکها باید بیزینس های خود را از چارچوب بانک به بیرون بکشند و باید تلاش کنند با آماده کردن زیرساخت ها شرایط به روز شدن را برای خود فراهم کنند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر