01 اسفند 1397 - 10:33
تازه‌ترین آمارها مشخص کرد:

معاملات نامتعادل بورس در بهمن ماه

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که معاملات سهام در بهمن ماه با روندی نامتعادلی در تالار شیشه‌ای همراه بوده و سهامداران حقیقی و حقوقی دادوستدهای هر چند اندک، اما کم رمقی را رقم زده‌اند.
کد خبر : ۹۷۳۲۹
بورس

به گزارش ایبِنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده بورس تهران، در پایان معاملات بهمن ماه ۹۷، شاخص کل نسبت به ابتدای سال جاری، ۵ درصد رشد را نشان می دهد.


بازار اول و دوم


در پایان معاملات بهمن ماه ۹۷،   شاخص کل با ۸.۱۸۸ واحد افزایش نسبت به دی ۹۷، به رقم ۱۵۷.۳۸۷ واحد رسید  که ۵ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین شاخص بازار اول با ۵.۷۹۷ واحد افزایش به رقم ۱۱۷.۳۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۱۷.۴۱۰ واحد افزایش به ۳۰۶.۵۹۴ واحد رسید و به ترتیب با ۴.۷۱ درصد و ۵.۳۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.


ارزش کل معاملات


از سویی دیگر، در دومین ماه از زمستان ۹۷، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۹۸.۰۴۸ میلیارد ریال رسید که نسبت به دی ۹۷ به میزان ۳۴ درصد کاهش یافته است. افزون بر این در این دوره مالی، تعداد ۳۶.۰۶۶ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳ میلیون و ۷۰۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۶ درصد کاهش و ۷ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.


صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


این درحالی است که تعداد ۳۲۳ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل  ۳۶۷۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۴۳ و ۴۰ درصد کاهش نسبت به ماه  گذشته همراه شد.


بازار بدهی


همچنین در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۳۳۶۹ میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب  ۶۷ درصد و ۶۷ درصد کاهش نسبت به دی ماه داشته است.


بازار مشتقه


از سویی دیگر، در بازار مشتقه، تعداد ۶۰۱.۹۰۷ قرارداد به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب  با ۵۷ درصد کاهش و ۷۷ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه شد.






ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها