07 اسفند 1397 - 14:18
همتی به ایبِنا خبر داد؛

اقدام مشترک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در مورد اموال مازاد بانک‌ها

رییس کل بانک مرکزی در مورد فروش اموال مازاد بانک‌ها، گفت: وزیر اقتصاد قول‌هایی درباره بانک‌های دولتی داده‌اند و بانک مرکزی در مورد بانک‌های خصوصی اقداماتی را آغاز کرده که امیدواریم منجر به نتیجه شود.
کد خبر : ۹۷۵۷۱
دکتر همتی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، عبدالناصر همتی در حاشیه مجمع بانک مرکزی در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، اظهار داشت: محورهای اصلی صحبت رییس جمهور در این جلسه ابراز رضایت از عملکرد بانک مرکزی بود، با وجود فشار دشمن و تحریم‌ها در شرایط سختی قرار داریم اما بانک مرکزی تلاش جدی به کار گرفت و بخش‌های مهمی از اهداف دشمن به نتیجه نرسید.


وی افزود: نکته دوم ثبات بازار پول و ارز بود که با وجود فشارها روند طبیعی خود را طی می‌کند، در بازار پول رشد نقدینگی و بقیه متغیرهای بانکی نشان از بهبود می‌دهد و کم شدن نسبت معوقات بانکی و کاهش اضافه برداشت بانک‌ها شاخص‌های مهمی است که در چند ماه گذشته با وجود اینکه شرایط سختی بود بهبود یافته است.


همتی با بیان اینکه رییس جمهور بر کنترل بیشتر تورم تاکید داشتند، گفت: بعد از شهریور روند رشد تورم کاهنده بوده ولی همچنان تورم داریم، در بهمن ماه به دلیل مسائلی که در مورد گوشت مرغ و گوشت گوسفند به وجود آمد به تورم فشار وارد شد و رشد داشتیم اما تاکید رییس جمهور این بود که بانک مرکزی برای مهار تورم در سال ۹۸ برنامه داشته باشد.


وی ادامه داد: در مورد رشد اقتصادی در سال ۹۸ نیز رییس جمهور بر تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تاکید جدی داشتند و ما هم برنامه جدی داریم که نقدینگی را در اختیار واحدهایی که واقعا منجر به تولید شود قرار دهیم و از بانک‌ها خواستیم که این اقدام را در دستور کار قرار دهند.


رییس کل بانک مرکزی با اشاره به بحث ثبات بازار ارز تصریح کرد: هدف اصلی تحریم این است که سیستم ارز و پول ملی را مورد هدف قرار دهد که در این زمینه موفقیت خوبی داشتیم، البته نرخی که اکنون در بازار است نرخ مورد قبول بانک مرکزی نیست اما فشارهای روانی و هزینه‌هایی که برای نقل و انتقال پول وجود دارد موجب شده که نرخ ارز بالا باشد ولی امیدواریم با تثبیت و تعدیل تدریجی به نقطه مطلوبی برسیم.


همتی یادآور شد: نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی و فروش اموال مازاد بانک‌ها نیز مورد تاکید رییس جمهور بود که امیدواریم سال ۹۸ سال خوبی برای این موضوع باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی قول‌هایی درباره بانک‌های دولتی داده‌اند و بانک مرکزی در مورد بانک‌های خصوصی اقداماتی را آغاز کرده که امیدواریم منجر به نتیجه خوب شود.


وی با بیان اینکه امیدواریم با پشتیبانی مقام معظم رهبری، رییس جمهور و سایر مسئولان بتوانیم کارهای بهتری را برای رفاه مردم انجام دهیم. خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم وضع اقتصادی را بهتر کردیم بلکه تلاش کردیم که وضع بدتر نشود اما امیدواریم با این ثباتی که ایجاد شده به سمت بهبود وضعیت حرکت کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها