21 اسفند 1397 - 08:55

تشکیل کمیته مشترک ارزی وزارت صمت و بانک مرکزی

معاون وزیر صمت از تشکیل کمیته مشترک وزارت صنعت، معدن وتجارت با بانک مرکزی خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته بسیاری از مشکلات ارزی واحدهای صنعتی رفع شده و بخشی نیز با همراهی بانک‌ها در حال پیگیری است.
کد خبر : ۹۸۱۳۱
مقیمی

به گزارش ایبِنا، در نشست مشترک معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت که با قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و اعضا کمسیون صنعت این تشکل بزرگ صنعتی برگزار شد، مهم ترین دغدغه های بخش صنعت نظیر تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات صنعتی، تخصیص به موقع ارز، چالش های گمرکی، نبود حمایت کافی از ساخت داخل، کمبود سرمایه در گردش، ضرورت توجه به صنایع کوچک و متوسط، لزوم بازنگری در قوانین مزاحم و موازی، افزایش هزینه تمام شده تولید، ضرورت بازسازی و نوسازی صنایع، نبود توجه کافی به مناطق کمتر توسعه یافته و... مطرح و تصمیماتی در راستای رفع چالش‌های پیش روی موضوعات مطروحه اتخاذ شد.


فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با تبیین شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: کشور در وضعیت جنگ اقتصادی قرار دارد و باید با همراهی و همکاری یکدیگر نسبت به بهبود وضعیت صنعت اقدام کنیم.


وی با تاکید بر بهره مندی از همه پتانسیل های موجود در بخش غیر دولتی اظهارداشت: وزارت صنعت، معدن وتجارت با همکاری تشکل های صنعتی می تواند تصویر واقعی از وضعیت صنایع کشور ترسیم و براساس واقعیت هایی که از سوی این بخش اعلام می شود، برای سال‌های آتی و اتفاقات پیش رو برنامه ریزی کند.


معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به تشکیل اتاق فکر تولید در وزاتخانه افزود: یکی از مسائل اساسی در این اتاق فکر، رصد و پایش وضعیت صنعت به صورت مستمر است. مقیمی تصریح کرد: با همکاری برخی از تشکل ها، واحدهای صنعتی تاثیرگذار را شناسایی کرده و به صورت مستمر سعی در رصد وضعیت این صنایع داریم.


وی در ادامه با اشاره به نشست های مشترک با بانک مرکزی و گمرک برای رفع مشکلات ارزی وگمرکی صنایع افزود: ۳۵ مشکل گمرکی واحدهای صنعتی شناسایی و طی نشست های مشترک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چالش های صنعتگران بررسی و بخشی از دغدغه های آنان برطرف شد.


معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه به بحث ایجاد تعادل در مدیریت ارزی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در کنار مسائل گمرکی، موضوعات ارزی نیز در کمیته مشترک با بانک مرکزی بررسی و به صورت مستمر مشکلات ارزی صنعتگران مورد پیگیری قرار می گیرد.


مقیمی باردیگر با تاکید بر بهره مندی از پیشنهادات تشکل های صنعتی بیان کرد: اتاق فکر تولید که با حضور دبیرکل محترم خانه صنعت، معدن وتجارت در وزارت صنعت، معدن وتجارت برگزار می شود فضای مناسبی برای احصا و شناسایی چالش ها و نقاط قوت صنعت کشور فراهم کرده ‌است و به تبیین سیاست های کلان صنعتی با تکیه بر نقطه نظرات تخصصی تشکل ها کمک شایانی خواهد کرد.


گفتنی است، در این نشست معاون امورصنایع ضمن استقبال از برگزاری نشست های هم اندیشی با صنعتگران خواستار ارایه طرح های مشورتی با محوریت بهبود وضعیت صنعت شد و از همراهی صنعتگران به رغم تحریم های ایجاد شده تقدیر کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها