پنجمین اقتصاد جهان فلج می‌شود؟

برگزیت، گردبادی که قوی‌تر می‌شود!

پیامدهای احتمالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از زمان جدی‌تر شدن اجرای برگزیت مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۰۵۵۴۴
پرچم انگلیس

به گزارش ایبِنا، از همه‌پرسی تاریخی برگزیت سه سال می‌گذرد، رویدادی که موجش جهان را درنوردید و فقط در ساعات اولیه انتشار خبر نتیجه همه‌پرسی، بازارهای مالی دو تریلیون یورو زیان دیدند، اما خروج از اتحادیه اروپا برای بریتانیایی‌ها کاری آسان نبوده است.


برگزیت تاکنون دوبار به تعویق افتاده و دو نخست‌وزیر محافظه‌کار را ناکام کرده است. تمام اینها به اطمینان سرمایه‌گذاران در پنجمین اقتصاد جهان، یعنی بریتانیا نیز آسیب رسانده است.


گرچه بوریس جانسون گفته تمام تلاش خود را خواهد کرد تا به "توافقی در راستای منافع ملی‌" دست پیدا کند اما ترزا می هم پیش از جانسون همین را گفته بود و پارلمان بریتانیا سه بار به متن توافق او برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا رأی منفی داد.


مایک باستین تحلیل گر اقتصادی بریتانیایی می‌گوید: "خبرهای زیادی می‌رسد از صاحبان صنایع، و عمده‌فروشی‌های گوشه و کنار کشور که می‌گویند اگر بدون توافق با اتحادیه از آن خارج شویم، زنجیره رساندن محصول‌شان آسیب می‌بیند و حتی ممکن است به‌کلی فلج شود. "


بسیاری از شرکت هایی که به بازار واحد اروپا وابسته‌ اند، دستکم بخشی از فعالیت‌های خود را به خاک اروپا منتقل کرده‌اند. فرانک شدیگ، عضو اتاق بازرگانی بریتانیا در آلمان می‌گوید:‌ "اگر برکسیت بی توافق اتفاق بیافتد بریتانیا خیلی آسیب‌پذیر می‌شود. بریتانیایی‌ها ممکن است دچار رکود سختی بشوند و آلمان هم به همان میزان ممکن است گرفتار چنین رکودی بشود. "


با وضعیت کنونی بیش از پیش بعید به نظر می‌رسد که بوریس جانسون بتواند به توافقی برای برگزیت دست پیدا کند که به تایید پارلمان برسد و احتمال می‌رود اوضاع بریتانیا همچنان طوفانی باقی بماند.


برچسب ها: برگزیت بریتانیا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر