• ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
  • کد خبر: 122932
بانک ملی ایران در قاب ایبِنا

بانک ملی ایران از مشتریان و کاربران سامانه های اینترنتی خود خواست نسبت به کلاهبرداری های تلفنی و آنلاین احتمالی هوشیار باشند و از افشای هرگونه اطلاعات بانکی شان به عناوین مختلف اجتناب کنند.

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، طی چند روز اخیر تماس های تلفنی کلاهبرداران با مشتریان بانک مبنی بر برنده شدن آنها در سفر عتبات عالیات، همراه اول و ... افزایش داشته است.

کلاهبرداران پس از تماس تلفنی، ابتدا یک مصاحبه ساختگی با یکی از مسئولان صدا و سیما، وزارت ارتباطات و... ترتیب داده و سپس عنوان می کنند واریز جایزه باید در دو مرحله باشد. بدین ترتیب اطلاعاتی نظیر کد ملی، تاریخ تولد و... را دریافت و در نهایت با ثبت نام در سامانه بام، نسبت به انتقال وجه از حساب افراد اقدام می کنند.

مشتریان ارجمند باید توجه داشته باشند تماس های تلفنی نامعتبر یا پیام های ارسالی مشکوک در فضای مجازی با عناوینی چون پرداخت هدیه، برنده شدن جایزه ،تماس از طرف برنامه های صداوسیما و اعلام برنده شدن افراد و ... می تواند دام کلاهبرداران برای برداشت های مکرر از حساب بانکی آنها باشد.

بانک ملی ایران ضمن هشدار مجدد در این باره، از همه کاربران سامانه های این بانک خواست از پاسخگویی به خواسته های افراد مشکوک و ارایه هرگونه اطلاعات هویتی و بانکی به صورت تلفنی خودداری کرده و در صورت لزوم آن را با پلیس در میان بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =