05 ارديبهشت 1400 - 12:22

پول نقد از مبادلات حذف می‌شود؟

موسس و مدیر اجرایی بانک استارلینگ پیش‌بینی کرده که همه‌گیری، گذر به جامعه‌ای کاملاً بدون پول طی دهه آینده را تسریع می‌کند، اما این فرصتی است که کارآفرینان باید از آن استقبال کنند.
کد خبر : ۱۲۳۶۵۴
ارز کشورها

به گزارش ایبِنا به نقل از فایننشیال تایمز، پادکست کلینیک پول با موسس بانک دیجیتال استارلینگ ملاقات کرد، فردی که موفقیت شرکت های نوپای فن آور را پیش بینی می کند. آن بودن، موسس و مدیر اجرایی بانک استارلینگ، پیش بینی کرده که این همه گیری، گذر به جامعه ای کاملاً بدون پول طی دهه آینده را تسریع می کند، اما این فرصتی است که فکر می کند کارآفرینان باید از آن استقبال کنند.


وی گفت: من فکر می کنم پول نقد از بین خواهد رفت، این اتفاق می تواند در سال ۲۰۳۰ رخ دهد، اما احتمالا تا سال ۲۰۳۳ یا ۲۰۳۴ رخ دهد. او نکات مثبت را بیشتر از منفی می داند: نداشتن پول نقد مزایای زیادی دارد. پردازش آن آسان تر است و ایمن تر است. وی گفت که دسترسی به باند پهن نت و تلفن های هوشمند لازم است.



وی افزود که برخی از مشتریان استارلینگ در سن ۹۰ سالگی هستند و خوشحال هستند که از طریق نرم افزار تلفن هوشمند خدمات بانکی انجام می دهند. کاملاً اعتقاد دارم که درست مثل اجبار در تأمین آب و برق و آب و برق مردم، ما باید دسترسی سریع به باند پهن سریع را برای مردم فراهم کنیم. بانک های انگلیس تقریباً نیمی از شعب خود را بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تعطیل کردند و همه گیری کرونا روند نزولی آن را تسریع کرده است. سانتاندر اخیراً اعلام کرد که یک پنجم شعب خود را در انگلیس تعطیل می کند و اداره پست، مراکز بانکی مشترک را آزمایش می کند تا دسترسی افراد به مشاغل کوچک و پول نقد را حفظ کند.


با اشاره به افزایش برداشت های نقدی شخصی به دلیل کاهش محدودیت های کرونا در انگلیس، گفته می شود که پول نقد از بین نرفته است. با این حال، تعداد بیشتری از مشاغل پرداخت های نقدی را قبول نمی کنند. تفکر فراتر از پول نقد تنها یکی از راه هایی است که کارآفرینان برای رونق اقتصادی به اقتصاد دیجیتال نیاز دارند.


 بودن افزود: این همه گیری به این معنی است که همه چیز دیجیتالی شده و سریع تر دیجیتالی می شوند. وی گفت: برنامه واکسیناسیون و استفاده از فناوری ردیابی تأکید می کند که مردم برای اداره زندگی خود به فناوری و بنابراین به تلفن های هوشمند نیاز دارند و ما باید در نظر بگیریم که این یک سرویس ضروری بوده است. بانک استارلینگ این هفته سرمایه گذاری ۵۰ میلیون پوندی از گلدمن ساکس را ضمانت کرد زیرا می خواهد پیش از لیست برنامه ریزی شده در بازار سهام گسترش یابد.


بودن گفت که در روزهای اولیه فعالیت بانک، او هر روز صبح با ارسال ده ها ایمیل در مریلبون سعی در ترغیب مردم به عقاید خود داشت. وی گفت: از هر ۱۰ ایمیلی که ارسال کردم، حدود پنج پاسخ و شاید دو جلسه دریافت می کنم. با این حال، دو سال طول کشید و پس انداز شخصی او بسیار بیشتر از آن چیزی بود که در ابتدا پیش بینی می کرد قبل از اینکه از سرمایه گذار فناوری ایالات متحده، هارالد مک پیک، حمایت مالی کند.


وی از کارآفرینان خواست که از هر جلسه به عنوان راهی برای بازخورد استفاده کنند: این کار را انجام دهید و از آن برای پیشرفت خود استفاده کنید. در ۱۲ ماه گذشته، بانک استارلینگ بیش از ۲ میلیارد پوند وام با حمایت دولت به ۳۰۰ هزار مشتری مشاغل کوچک خود داده است. بودن گفت: بسیاری از این فرصت استفاده کرده و به فضای دیجیتال روی آورده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر