قیمت نفت افزایش یافت

علی رغم افزایش شیوع نوع دلتای ویروس کرونا با توجه به چشم انداز تقاضای بالای آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۶۱۲۲
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز: روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت در حالی که چشم انداز مثبت افزایش چشمگیر تقاضای سوخت ایالات متحده بر نگرانی ها از محدودیت های جا به جایی در آسیا با شیوع نوع دلتا غلبه کرد. داده های صنعت نشان می دهد که موجودی نفت خام و بنزین ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافته است در حالی که اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی خود را برای تقاضای سوخت در سال ۲۰۲۱ افزایش داده و گفته که مصرف در ماه می تا جولای بیشتر از حد انتظار بوده است. بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۶۸.۳۵ دلار در هر بشکه در ساعت ۵:۰۵ صبح تهران رسید که به جهش ۲.۷ درصدی روز سه شنبه افزود. بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۲.۳ درصدی روز سه شنبه، با ۳ سنت افزایش به ۷۰.۶۶ دلار در هر بشکه رسید. به گفته یک تحلیلگر: قیمت نفت افزایش یافت به امید اینکه با وجود شیوع نوع دلتای کووید-۱۹، رشد تقاضای نفت از رشد عرضه پیش بگیرد.


به گفته دو منبع بازار: داده های موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا تا ۸۱ هزار و ۶۰۰ بشکه و بنزین تا ۱.۱ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۶ آگوست کاهش یافته است. هر دو کاهش از آن چیزی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند، کمی کمتر بود. ارقام هفتگی اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه اعلام می شود. گزارش ماهانه این اداره نشان داد که نیاز به عرضه نفت از طرف کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در سه ماهه سوم تا ۱ میلیون بشکه در روز و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، ۳۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر خواهد شد.


این اداره گفت: با کاهش ذخایر نفت خام تجاری OECD به سطح قبل از کووید، چشم انداز بازار نفت احتمالاً افزایش قیمت نفت را افزایش می دهد.  با این حال، تحلیلگران در مورد شیوع اخیر COVID-۱۹ در چین، که هنوز می تواند تقاضا را تحت تأثیر قرار دهد، محتاط هستند. طبق تحقیقات: استراتژی کووید-صفر چین باعث کاهش قابل توجه جابه جایی ها شده است. Sinopec، بزرگ ترین پالایشگاه این کشور، اعلام کرد که در شرایط تقاضای ضعیف، نرخ بهره برداری در برخی از کارخانه ها ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر