04 آذر 1400 - 09:37

ماجرای کلاهبرداری با رمزارز جعلی کینگ مانی

بازار رمزارزها چند وقتی است به محلی برای انواع جدید کلاهبرداری تبدیل شده که یکی از نمونه‌های آن در داخل کشور کینگ مانی است.
کد خبر : ۱۲۸۵۱۶
image-20211125094136-1.png

به گزارش ایبِنا به نقل از صدا وسیما نوسانات شدید چند وقتی است دوباره به سراغ ارزهای رمزنگاری شده آمده و به غیر از افت شدید خطر کلاهبرداری هم سرمایه گذاران رمز ارزها را تهدید می‌کند.


آخرین مورد آن اسکویید گیم بود؛ رمزارزی برگرفته از یک سریال کره‌ای که بعد از یک رشد حبابی ناگهان در کمتر از چند دقیقه ارزشش تقریباً به صفر رسید. این سوءاستفاده‌ها نمونه داخلی هم دارد مانند رمز ارزی به اسم کینگ مانی. این رمزارز جعلی را شرکتی راه اندازی می‌کند که مجوز بازاریابی شبکه‌ای دارد.

در ابتدا طبق معمول افراد با وعده‌های فریبنده جذب می‌شوند، اما بعد از جمع شدن پول‌ها کم کم نشانه‌های کلاهبرداری مشخص می‌شود، از بسته شدن کیف‌های پول تا دستکاری در دارایی افراد. مالباختگان این رمزارز از شگردهای شرکت برای تشویق به سرمایه‌گذاری می‌گویند و اینکه قیمت این ارز تا بیش از ۲۰ هزار یورو افزایش می‌یابد، اما در نهایت بعد از بسته شدن کیف‌های پول به حدود ۴۰ یورو می‌رسد.

حالا یک رمز ارز جعلی باقی مانده با تعداد زیادی مالباخته و کلاهبرداری که حجم آن به حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. کارشناسان از افزایش کلاهبرداری‌ها در بازار رمزارزها می‌گویند و در خصوص مخاطرات سرمایه‌گذاری در این ارزها هشدار می‌دهند. ابهامات درباره ارزهای رمزنگاری شده همچنان زیاد است و مشخص نیست رمز ارز بعدی که قرار است ناگهان ارزش خود را از دست بدهد کدام یک خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر