تلاش بانک مرکزی هند برای ممنوعیت کامل رمزارزها

بانک مرکزی هند RBI حمایت خود را جهت ممنوعیت کامل ارزهای رمزنگاری شده در هند به هیئت مرکزی اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۲۹۰۷۷
ممنوعیت هند

به‌گزارش ایبِنا به نقل از کریپتوپالیتن، بانک مرکزی هند RBI با ارسال نامه ای به هیئت مرکزی این کشور، حمایت کامل خود را جهت ممنوعیت کامل ارزهای رمزنگاری شده در هند اعلام کرد.


 
به گفته منابع اکونومیک تایمز، اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی در جلسه اخیر خود، طی برنامه‌ای مفصل و کارشناسی شده، بر نگرانی‌های منفی تجارت ارز رمزنگاری شده و تأثیر آن بر ثبات مالی تأکید کرد. 


بانک مرکزی هند این نکته را هم مورد تاکید قرار داد که ماهیت ارزهای رمزنگاری شده، بسیار خطرناک بوده و امکان ناشناس ماندن تراکنش‌های آن، اثرات مخربی در مبادلات خارجی هند فراهم می‌کند.


به گفته بانک مرکزی هند، رمزارزها تهدیدی حیاتی برای اقتصاد هند است. 


پیش از این، رییس کل بانک مرکزی هند گفته بود که بانک مرکزی بارها مسائل مربوط به ارز رمزنگاری شده را علامت‌گذاری کرده و از دولت می‌خواهد که ممنوعیت کامل آن در کشور را در نظر بگیرد.


ماه گذشته دولت هند، لایحه مقررات ارزهای رمزنگاری شده را فهرست کرده بود تا در جلسات پارلمان، موضوع ممنوعیت کامل رمزارزهای دیجیتال را دنبال کند.


بنا بر این گزارش، برخی سازمان ها در هند نیز به دنبال تنظیم مقررات ارزهای رمزنگاری شده در هند هستند.


 در حال حاضر، به نظر می‌رسد که دولت هند قبل از اتخاذ هر تصمیم مهمی به دنبال مشورت بیشتر خواهد بود.


دولت هند نیز به دنبال ایجاد ارز دیجیتال رسمی صادر شده توسط بانک مرکزی هند است. 


منابع خبری در هند تاکید کرده‌اند که هیئت مرکزی چندین جنبه از ارز رمزنگاری شده بالقوه بانک مرکزی و ارز دیجیتال خصوصی را مورد توجه قرار داده است. 
کاربران این ارزها در هند به طور قابل توجهی نگران این معضل هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر