ثبت رکورد جدید ارزش معاملات ماهانه در بورس انرژی

۲۸۲ هزارتن انواع فرآورده‌های نفت، گاز و حامل‌های انرژی در بازار فیزیکی بورس انرژی معامله شد که حجم کل معاملات انجام‌ شده به بیش از یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۲۴۱ تن رسید و یک رکورد جدید به ثبت رسید.
کد خبر : ۷۹۴۲۴
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا، بر اساس برنامه اعلام شده کالاهای گاز مایع صنعتی، گاز بوتان، گاز پروپان و برش سنگین پتروشیمی بندرامام و پروپیلن پالایش نفت شازند امروز در رینگ داخلی عرضه می شود.


افزون بر این، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بازار فیزیکی بورس انرژی میزبان عرضه کالاهای میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان در رینگ بین الملل بود و حجم کل معاملات صورت ‌گرفته در این روز ۱۲ هزار و ۶۰۸ تن و به ارزش بیش از ۲۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال شد.


گفتنی است با احتساب معاملات این روز ارزش معاملات آذرماه بازار فیزیکی به بیش از ۵ هزار و۴۹۳ میلیارد ریال رسید و رکورد معاملات ماهانه بازار فیزیکی شکست.


طی آذرماه قریب به ۲۸۲ هزارتن انواع فرآورده‌های نفت، گاز و حامل‌های انرژی در بازار فیزیکی به معامله انجامید که حجم کل معاملات انجام‌ شده در بازار فیزیکی طی سال جاری به بیش از یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۲۴۱ تن رسید و ارزشی قریب به ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به ثبت رسانید.


معامله بیش از ۳۹۱ میلیارد ریال برق


گفتنی است در جریان معاملات آخرین روز معاملاتی پاییز، بازار برق بورس انرژی شاهد معامله ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار قرارداد معادل ۳۸ میلیون و ۴۳۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال بود.


در این روز، نمادهای بارپایه، میان‌باری و بارپیک با متوسط قیمت ۳۱۰، ۳۳۱ و ۳۶۱ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.


افزون بر این با احتساب معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته، مجموع ارزش برق معامله شده در بازار برق بورس انرژی از ابتدای آذر ماه ۳۹۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال شد که سهم برق معامله شده در تابلوی فیزیکی بورس انرژی در این ماه ۱۰ میلیارد و ۱۲۱ میلیون است.


خاطر نشان می‌شود در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۹ دی ۹۶ گشایش یافتند.


همچنین نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۳ تا ۵ دی ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرایند تحویل آنها آغازشد.


بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله


همچنین در این روز در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۵۳ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۱۸۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی، در نماد سمپنا ۱۷.۹۷۱ قرارداد با ارزشی بالغ بر ۴۸ میلیون ریال معامله شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر