دوئل بانک سوئیس با سرمایه گذاران بر سر تضعیف فرانک

در حالیکه بانک ملی سوئیس با اعمال سیاست های خود به تضعیف ارزش فرانک روی آورده است؛ اما سرمایه گذاران با آوردن پول به داخل این کشور در پی جلوگیری از کاهش ارزش فرانک هستند.
کد خبر : ۷۹۴۳۲
بانک سوئیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شرکت ها و سرمایه گذاران سوئیسی به فروش دارایی های خارجی خود در سه ماه سوم سال جاری میلادی ادامه دادند که علت اصلی آن به اعمال سیاست تضعیف ارزش فرانک از سوی بانک ملی سوئیس بر می گردد.


در همین حال در سه ماه سوم سال جاری میلادی سرمایه گذاران سوئیسی ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیارد فرانک معادل ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار از دارایی های مالی خارجی خود را فروختند؛ درحالیکه شرکت ها، سرمایه های بین المللی خود در سایر کشورها را به ارزش ۲۳.۶۰ میلیارد فرانک خارج کردند.


بانک ملی سوئیس اعلام کرد، علاقه سرمایه گذاران سوئیسی برای آوردن پول به داخل کشور و محدود کردن هزینه کردهای خارجی بعنوان یکی از عوامل حمایت و تقویت کردن فرانک است که به دنبال افرایش تقاضای برای فرانک محقق می شود.


بانک ملی سوئیس اعلام کرد، اگرچه فرانک از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون در برابر یورو تقریبا ۸ درصد ارزش خود را از دست داده است؛ اما این بانک به در پیش گرفتن سیاست هزینه بر خود برای کنترل فرانک ادامه خواهد داد.


بر همین اساس، «توماسون جوردن» رییس بانک ملی سوئیس گفت: علی رغم افزایش ثبات و بهبود چشم انداز اقتصادی در اروپا، سرمایه گذاران سوئیسی همچنان برای انجام سرمایه گذاری در فراسوی مرزهای سوئیس بی رغبت هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر