کاهش تقاضای وام مسکن در آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره

کاهش تقاضای وام مسکن در آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره
هفته گذشته نرخ بهره وام مسکن افزایش یافته و باعث کاهش تقاضای وام مسکن ایالات متحده شد.
کد خبر : ۱۴۶۸۳۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، پس از افت طی پنج هفته متوالی، نرخ بهره وام مسکن هفته گذشته افزایش یافته و باعث کاهش تقاضای وام مسکن شد. بر اساس شاخص فصلی تعدیل شده انجمن بانک داران وام مسکن، حجم کل درخواست‌های وام مسکن در هفته گذشته ۷.۷ درصد در مقایسه با هفته قبل کاهش یافت. متوسط نرخ سود قرارداد وام‌های مسکن ۳۰ ساله با نرخ ثابت (۷۲۶۲۰۰ دلار یا کمتر) از ۶.۱۸ درصد به ۶.۳۹ درصد افزایش یافت. این نرخ یک سال پیش ۴.۰۵ درصد بود.

جوئل کان، معاون MBA و معاون اقتصاددان ارشد، گفت: نرخ بهره وام مسکن در هفته گذشته در سراسر جهان افزایش یافت، در حالی که انتظارات بازار مبنی بر تداوم تورم، فدرال رزرو را ملزم کرد که سیاست پولی را برای مدت طولانی‌تری محدود نگه دارد، درخواست تامین مالی مجدد وام مسکن طی یک هفته ۱۳ درصد کاهش یافت و نسبت به هفته مشابه یک سال قبل ۷۶ درصد کاهش یافت.

درخواست‌های وام مسکن برای خرید خانه طی یک هفته ۶ درصد کاهش یافت و نسبت به هفته مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش یافت. مشاوران املاک در سراسر کشور از افزایش تقاضای خریداران طی چند هفته گذشته خبر دادند که شاید نشان دهنده شروع زودهنگام بازار شلوغ بهاری باشد. با این حال، سطح غیرعادی بالایی از خریداران تمام نقدی در بازار مسکن وجود دارد. پس از اینکه گزارش دولت در مورد تورم نشان داد که نرخ تورم در ماه ژانویه بالاتر از حد انتظار بوده، در این هفته به افزایش نرخ وام مسکن ادامه داد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر