28 فروردين 1402 - 18:33

انتظارات برای بهبود اقتصاد چین با پایان دوره "کووید صفر"

انتظارات برای بهبود اقتصاد چین با پایان دوره  کووید صفر
انتظار می‌رود فردا، پکن با نشر ارقام تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول از زمان لغو محدودیت‌های کووید، بهبود اقتصادی را اعلام کند.
کد خبر : ۱۴۹۲۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، انتظار می‌رود پکن روز سه شنبه با انتشار ارقام تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول از زمان لغو محدودیت‌های کووید که رشد را در اواخر سال گذشته تضعیف کرد، بهبود اقتصادی را اعلام کند.

سیاست «صفر کووید» چین برای مهار ویروس کرونا و محدودیت‌های سختگیرانه شامل قرنطینه، آزمایش‌های انبوه و ممنوعیت سفر، مانع از فعالیت‌های اقتصادی در این کشور شد، قبل از اینکه مقامات تصمیمی ناگهانی برای لغو این سیاست در دسامبر بگیرند.


انتشار این ارقام در روز سه شنبه اولین شاخص اقتصاد چین از سال ۲۰۱۹ است که تحت محدودیت‌های کووید قرار ندارد.


تحلیلگرانی که با خبرگزاری فرانسه صحبت کردند انتظار دارند که نرخ رشد در بازه زمانی ژانویه تا مارس به ۳.۸ درصد به صورت سالانه برسد.

با این حال، اقتصاد دوم جهان همچنان از یک سری بحران‌های دیگر رنج می‌برد، از بدهی‌های سنگین بخش املاک گرفته تا اعتماد ضعیف مصرف کنندگان، تورم جهانی و خطر رکود در سایر کشورها.

لری هو، اقتصاددان ارشد چین در بانک سرمایه گذاری Macquarie گفت: «بازیابی واقعی است، اما هنوز در مرحله اولیه است.

او افزود که "هر گونه بهبودی تدریجی خواهد بود. "

پکن برای خود رشد متوسطی را در سال جاری حدود ۵ درصد تعیین کرده است و نظرسنجی انجام شده توسط «فرانس پرس» با تحلیلگران پیش بینی می‌کند که اقتصاد چین در سال جاری با نرخ ۵.۳ درصد رشد کند.

این تقریباً مطابق با پیش‌بینی ۵.۲ درصدی صندوق بین‌المللی پول است.

با این حال، تحلیلگران هشدار دادند که تنش‌های جهانی ممکن است بر بهبود چین تأثیر بگذارد، به ویژه تشدید تنش با ایالات متحده، رکود اقتصادی که سایر اقتصاد‌های بزرگ را تهدید می‌کند و تورم جهانی را تسریع می‌بخشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر