کسری بودجه آمریکا ۳ برابر شد

کسری بودجه آمریکا ۳ برابر شد
کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در ۹ ماه اول سال مالی افزایش یافته و در ژوئن به ۱.۳۹ تریلیون دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۵۲۹۳۲

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در ۹ ماه اول سال مالی به شدت افزایش یافته و در ماه ژوئن به ۱.۳۹ تریلیون دلار رسیده است. این رقم از ۵۱۵.۱ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. سال مالی دولت فدرال، از اول ماه اکتبر آغاز می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، کسری بودجه در ماه ژوئن ۲۲۷.۷۶ میلیارد دلار افزایش یافته است که نسبت به ۸۸.۸ میلیارد دلار در ماه مشابه سال گذشته افزایش یافته است. داده‌های خزانه‌داری نشان داد که افزایش شدید مخارج دولت و کاهش قابل توجه درآمد‌های مالیاتی دلایل اصلی افزایش کسری بودجه بوده است.

 

به طور کلی، درآمد‌های مالیاتی بین اکتبر و ژوئن ۱۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود که دلیل آن رکود در سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌ها بود. داده‌ها نشان داد که در ماه ژوئن دریافتی‌های دولت با کاهش ۴۲ میلیارد دلاری به ۴۱۸ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته رسیده است. در همان زمان، هزینه‌ها افزایش یافت و با رشد ۹۶ میلیارد دلاری به ۶۴۶ میلیارد دلار رسید.

 

تورم رو به رشد نیز بر هزینه‌های فدرال افزوده است. مقام‌های فدرال رزرو ایالات متحده هشدار داده اند که وضعیت مالی دولت در مسیری قرار دارد که در بلند مدت ناپایدار خواهد بود. به گفته فیلیپ سواگل، مدیر دفتر بودجه کنگره، کسری بودجه فدرال به طور متوسط حدود ۲ تریلیون دلار در سال خواهد بود که به ۳۲.۵ تریلیون دلار بدهی ملی اضافه می‌شود.

 

مایا مک گینیاس، رئیس کمیته بودجه فدرال، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در دهه آینده بیشتر از کل بودجه دفاعی برای پرداخت بهره هزینه کنیم. چگونه ممکن است کسی فکر کند که این روند پایدار است؟ ما با سرعت هشدار دهنده‌ای از این ریل خارج می‌شویم و می‌بایست بهتر عمل کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر