موسسه فیچ رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد

موسسه فیچ رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد
موسسه رتبه بندی فیچ رتبه اعتباری بلندمدت آمریکا را کاهش داد که این اقدام مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۵۳۵۶۹

به گزارش ایبِنا، موسسه فیچ ضمن اشاره به "وخامت مالی مورد انتظار دولت آمریکا طی سه سال آینده و رشد بدهی‌های عمومی"، رتبه اعتباری این کشور را از‌ای ای‌ای به‌ای ای پلاس کاهش داده است.

این آژانس رتبه‌بندی به «مبارزه‌های سیاسی مکرر برای محدود کردن سقف بدهی و قطعنامه‌های لحظه آخری» اشاره کرد که اعتماد بازار‌های جهانی را نسبت به مدیریت مالی کشور از بین برده است.

این آژانس همچنین بر خطر ناشی از افزایش کسری بودجه عمومی تاکید کرده است. موسسه فیچ پیش‌بینی می‌کند کسری بودجه عمومی آمریکا به ۶.۳ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. این موسسه رتبه بندی همچنین بهز سخت‌تر شدن شرایط اعتباری، تضعیف سرمایه‌گذاری تجاری و کاهش مصرف که می‌تواند منجر به رکود خفیف شود، اشاره کرده است.

این در حالی است که مقام‌های ایالات متحده با تصمیم فیچ مخالفت کردند و جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا آن را "خودسرانه و بر اساس داده‌های قدیمی" خوانده است.

به طور کلی، یک رتبه بندی اعتباری توسط صندوق‌های ثروت و سرمایه گذاری، صندوق‌های بازنشستگی و سایر سرمایه گذاران برای سنجش ارزش اعتباری ایالات متحده استفاده می‌شود و بنابراین تأثیر زیادی بر هزینه‌های استقراض این کشور دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر