01 شهريور 1402 - 12:07

آلمان در انتظار رشد اقتصادی صفر

آلمان در انتظار رشد اقتصادی صفر
بانک مرکزی آلمان هشدار داد که موتور اقتصادی اتحادیه اروپا با وجود کاهش تورم هم متوقف خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۴۲۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بوندس بانک گزارش داد که تولید اقتصادی آلمان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ پس از انقباض در دو دوره سه ماهه قبل، رکود داشته و انتظار می‌رود رشد کوتاه مدت در سطح پایین بماند. بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود نوشت: «احتمالاً تولید اقتصادی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ دوباره کم و بیش رکود خواهد داشت».



بر اساس این پیش بینی، تولید صنعتی ضعیف باقی می‌ماند، در حالی که اخیرا تقاضای خارجی روند نزولی داشته است. " احتمالا هزینه‌های تامین مالی بالا همچنان بر سرمایه گذاری تاثیر خواهد گذاشت.

 

آن‌ها همچنین تقاضا را در بخش ساخت و ساز کاهش می‌دهند، که احتمالاً به طور فزاینده‌ای در تولید منعکس می‌شود. بوندس بانک هم اعلام کرد که دولت آلمان در سال ۲۰۲۳ کسری قابل توجهی را ثبت خواهد کرد در حالی که به حمایت‌های گسترده مرتبط با بحران از بنگاه‌ها و خانوارها، عمدتاً با استفاده از ترمز‌های قیمت انرژی ادامه می‌دهد.

 

از جنبه مثبت، این گزارش پیش‌بینی می‌کند که به دلیل اشتغال پایدار و رشد قوی دستمزد‌ها و همچنین کاهش تورم، احتمالاً بهبود مصرف خصوصی ادامه داشته باشد که این امر به بخش خدمات نیز رونق خواهد داد.

 

  صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته پیش‌بینی کرد که اقتصاد آلمان تنها اقتصاد جی هفت خواهد بود که در سال جاری منقبض می‌شود، زیرا این کشور با پیامدهای بحران انرژی مبارزه می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر