06 شهريور 1402 - 16:26
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

پرداخت ارز اربعین به ۸۲۰ هزار زائر

پرداخت ارز اربعین به ۸۲۰ هزار زائر
شبکه بانکی تاکنون به ۸۲۰ هزار نفر از زائران اربعین دینار عراق پرداخت کرده که رشد بیش از ۳ برابری نسبت به سال گذشته داشته است.
کد خبر : ۱۵۴۵۰۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بانک مرکزی امسال با تسهیل شرایط و فراهم کردن امکانات بیشتر، تقاضای زائران اربعین حسینی را به خوبی تامین کرد.

 

بنا به اعلام رئیس کل بانک مرکزی به هر زائر اربعین تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق پرداخت خواهد شد که معادل ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. تا امروز؛ ششم شهریور ۱۴۰۲ به ۸۲۰ هزار نفر ارز اربعین پرداخت شده است.

 

براساس این گزارش، با تدابیر بانک مرکزی امسال برای نخستین بار در ایام اربعین، نرخ دینار در بازار غیررسمی کاهش یافت.

 

در حال حاضر ۱۸۰۰ شعبه ۶ بانک عامل ملی، تجارت، صادرات، سپه، پارسیان و پست بانک فعال است و متقاضیان می‌توانند به این شعب منتخب مراجعه کنند و ارز خود را دریافت کنند که البته از قبل باید در سامانه سماح نیز ثبت نام کند.

 

شعب منتخب بانک‌های عامل، همه روزه تا ساعت ۱۵ و شعب کشیک تا ساعت ۱۸ آماده فروش و تحویل ارز به هموطنان هستند. همچنین سامانه‌های برخط و باجه فرودگاهی در تمام طول شبانه روز فعالیت دارند.

 

متقاضیان همچنین می‌توانند با خرید مجازی از طریق نرم افزار بله و روبیکا توسط بانک‌های ملی و سپه نیز ارز خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند. البته اخذ ارز اربعین با مراجعه حضوری به شعب منتخب بانک‌های عامل نیز بدون صف و در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام خواهد شد.

 

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز امروز در رویداد اینوتکنیک گفت: امسال با استفاده از ظرفیت فناوری شبکه‌های اجتماعی و نرم‌ابزار‌های بانکی آمار دریافت کنندگان ارز اربعین به طور خیره کننده‌ای افزایش پیدا کرده است. در روز‌های اخیر استفاده از نرم‌افزار‌های بله و روبیکا در ارائه ارز اربعین آغاز شده که کمک زیادی به تسهیل دریافت ارز اربعین کرده است و در صورت همکاری سایر نهاد‌ها می‌توانیم تمام خدمات ارز اربعین را به طور الکترونیکی ارائه دهیم تا از اجتماع و ازدحام در فضای معنوی اربعین جلوگیری شود و هیچ فردی در دریافت ارز اربعین با مشکل مواجه نشود.

 

افرادی که هنوز اقدام به دریافت ارز اربعین نکردند می‌تواند با در دست داشتن کارت‌ملی، گذرنامه یا برگه تردد اربعین به یکی از ۶بانک عامل مراجعه کنند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر