13 شهريور 1402 - 18:01

تدابیر بانک مرکزی در تسهیل دریافت ارز اربعین/ نرخ دینار برای اولین بار کاهشی شد

تدابیر بانک مرکزی در تسهیل دریافت ارز اربعین  نرخ دینار برای اولین بار کاهشی شد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امسال شاهد افزایش تخصیص ارز به زائران و تسریع در عرضه این ارز بودیم که قابل تقدیر است.  
کد خبر : ۱۵۴۸۰۴

به گزارش ایبِنا؛ سید کاظم موسوی ؛ نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» با تاکید براینکه امسال شاهد افزایش عرضه ارز اربعین هستیم، اظهار کرد: با تدابیر بانک مرکزی امسال ارز مورد نیاز زائران  فقط به صورت دینار عرضه می‌شود  که  در واقع اقدام خوبی در راستای حذف دلار انجام گرفت. 

 

وی با اشاره به عرضه دینار عراق به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر تا ظهر روز سیزدهم شهریور ۱۴۰۲، افزود:  بانک مرکزی میزان عرضه ارز به زائران حسینی را افزایش داده چرا که این میزان نسبت به سال‌ گذشته که ۲۷۰هزار نفر بود، چند برابر شده است.  

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: نکته مهم دیگر در فرآیند تخصیص ارز اربعین امسال این بود که عرضه  ارز تخصیص یافته به زوار اربعین به سرعت و بدون هیچ صفی انجام شد و مردم در کمترین زمان ممکن ارز خود را از شعب تعیین شده دریافت می‌کردند. در این میان به‌کارگیری بسترهای الکترونیک و پرداخت آسان با پیام‌رسان‌های «بله و روبیکا» تاثیر به‌سزایی در تسریع عرضه ارز اربعین داشته است. 

 

موسوی گفت: امسال برای نخستین بار دینار عراق در بازار آزاد با کاهش قیمت مواجه شد اما در سال‌های گذشته شاهد نوسانات قیمتی در بازار بودیم. 

 

به گفته وی، درنظر گرفتن شعب کشیک و ارائه خدمات به زائران تا ۶ بعدازظهر و همینطور روزهای تعطیل و همچنین استفاده از شعب روستایی پست بانک از اقدامات و تدابیر بانک مرکزی در این مدت بود که با هدف تسهیل تامین ارز مورد نیاز زائران حسینی انجام گرفت.

 

منبع: نود اقتصادی

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر