14 شهريور 1402 - 20:20

کمیته بودجه فدرال آمریکا: کسری بودجه آمریکا امسال ۲ برابر می‌شود

کمیته بودجه فدرال آمریکا: کسری بودجه آمریکا امسال ۲ برابر می‌شود
کمیته بودجه فدرال پیش‌بینی کرده است، کسری بودجه فدرال این کشور در سال جاری ۲ برابر خواهد شد و به حدود ۲ تریلیون دلار خواهد رسید.
کد خبر : ۱۵۴۸۴۶

به گزارش ایبِنا، پایگاه خبری هیل نوشت، پیش‌بینی می‌شود، کسری بودجه آمریکا در سال جاری میلادی ۲ برابر شود که به علت افزایش نرخ بهره و کاهش درآمد‌های مالیاتی است.

کمیته بودجه فدرال، سازمانی که برای کاهش کسری بودجه تلاش می‌کند، پیش‌بینی کرده است، کسری بودجه فدرال در سال جاری ۲ برابر خواهد شد و به حدود ۲ تریلیون دلار در سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر خواهد رسید.

مارک گلدوین، مدیر ارشد سیاست‌گذاری در این سازمان، به هیل گفت، نرخ بهره بالا، درآمد‌های مالیاتی کمتر و تورم بالا به افزایش هزینه‌های تامین اجتماعی و «مدیکر» (برنامه دولتی مراقبت‌های پزشکی به ویژه برای سالمندان) منجر خواهد شد که همه این موارد به کسری بودجه می‌انجامد.

دفتر بودجه کنگره ماه گذشته تخمین زد، کسری بودجه فدرال در دوره ۱۰ ماهه منتهی به ماه جولای به ۱.۶ تریلیون دلار رسیده است.

گلدوین همچنین خاطرنشان کرد، ارقام رسمی کسری بودجه در سال ۲۰۲۲ به علت وام دانشجویی حدود ۴ میلیارد دلار بیشتر از آنچه باید باشد، است.

میزان کسری آمریکا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به سطوح بی‌سابقه‌ای رسید و عمده دلیل آن هزینه‌ها و استقراض در دوران همه‌گیری کرونا بود. در سال ۲۰۲۰ میزان کسری به رقم ۳.۱ تریلیون دلار و در سال ۲۰۲۱ به رقم ۲.۸ تریلیون دلار رسیده بود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر