25 شهريور 1402 - 18:01

اقدام هوشمندانه بانک مرکزی در اربعین جلوی نوسان ارز را گرفت

اقدام هوشمندانه بانک مرکزی در اربعین جلوی نوسان ارز را گرفت
امسال به زائران اربعین دینار پرداخت شد که با این اقدام هوشمندانه بانک مرکزی شاهد نوسانات قیمتی در بازار ارز نبودیم.
کد خبر : ۱۵۵۱۵۲

حسین‌علی حاجی‌دلیگانی؛ نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا؛ با مثبت ارزیابی کردن نحوه تخصیص ارز اربعین در سال جاری، اظهار کرد: اقدام بانک مرکزی در جایگزین کردن دینار به جای دلار برای تخصیص ارز به زائران اربعین اقدام قابل تقدیر و حمایت است. 

 

وی افزود: تعداد شعب بانکی برای پرداخت ارز اربعین افزایش قابل توجهی داشت که باعث تسهیل دسترسی مردم شد، اما لازم است در سال‌های بعد هم شاهد افزایش هرچه بیشتر شعب بانک‌ها برای این منظور باشیم. 

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با افزایش تعداد شعب برای اعطای ارز اربعین به خصوص در شهر‌های کوچک و حتی روستا‌ها مردم با سهولت بیشتری توانستند ارز خود را دریافت کنند و فرآیند امر با سرعت بیشتری انجام گرفت. 

 

به گفته وی، امسال ارز پرداختی به زائران اربعین دینار بود که این اقدام هوشمندانه بانک مرکزی باعث شد نه تنها شاهد نوسانات قیمتی در بازار ارز نباشیم بلکه دینار در بازار غیررسمی نیز با کاهش مواجه شد.

 

براساس گزارش بانک مرکزی، امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر توانستند ارز اربعین را بدون صف و در کمترین زمان ممکن دریافت کنند که نسبت به سال گذشته ۵ برابر شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر