02 مهر 1402 - 11:08

امضای تفاهمنامه همکاری وزارت جهادکشاورزی و دبیرخانه شورای عالی توسعه سواحل مکران

امضای تفاهمنامه همکاری وزارت جهادکشاورزی و دبیرخانه شورای عالی توسعه سواحل مکران
بخش دیگری از طرح توسعه سواحل مکران با انعقاد یک تفاهمنامه در یک قدمی اجرا قرار گرفت.
کد خبر : ۱۵۵۳۹۵

به گزارش ایبِنا از وزارت جهادکشاورزی، «محمدعلی نیکبخت» و «حسین دهقان» به همراه تعدادی از مسئولان وزارت جهادکشاورزی برای اجرای زیربخش‌های کشاورزی در توسعه سواحل مکران با یکدیگر تفاهم‌نامه امضا کردند.

وزیر جهادکشاورزی در این مراسم با برشمردن ظرفیت‌های منطقه گفت: بخش بزرگی از این سواحل در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، این مناطق به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد، دریای عمان و سواحل کشور‌های آفریقایی فرصت کم نظیری برای توسعه صید و صیادی و آبزی‌پروری و شیلات فراهم می‌آورد.

نیکبخت در ادامه به ظرفیت استان سیستان و بلوچستان هم اشاره‌ای کرد و گفت: این استان از نظر فرصت سرمایه‌گذاری، رتبه نخست کشور و به لحاظ استعداد در حوزه‌های مختلف باغبانی، شیلات، دامپروری، تجارت و معادن، در بین سه استان اول کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری تصریح کرد: طرح توسعه سواحل مکران از جانب معظم‌له نشان از ظرفیت کم‌نظیر و در بیشتر موارد حکایت از فرصت‌های بکر و بی‌نظیر این منطقه از کشورمان است و به حق ایشان از این سواحل به عنوان گنج تعبیر کرده‌اند.

نیکبخت با بیان اینکه شیلات، اولویت یک سرمایه‌گذاری در منطقه است اظهار داشت: شیلات و آبزی‌پروری قادر است، مناطق مکران و به تبع آن از سیستان و بلوچستان تا خراسان شمالی را متحول کند و با دسترسی به آب‌های آزاد به اشتغال شرق کشور رونق دهد.

مشارکت مردم محلی عامل پیشرفت طرح توسعه

حسین دهقان نماینده ویژه رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی طرح توسعه سواحل مکران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری گفت: مشارکت مردم در کنار تسهیلات دولت می‌تواند طرح را با سرعت بیشتری به پیش بَرَد.

وی همچنین افزود: طی برنامه‌ای پنج ساله نقاط تمرکز و اولویت‌ها روشن و با تبدیل آن به پروژه‌های اهرمی دیکر طرح‌ها را به جلو خواهیم برد.

دهقان جلب مشارکت و اعتماد مردم را نقطه قوت پیشبرد طرح دانست و گفت: با اجرای فناوری متکی بر زیست‌بوم منطقه، ترویج، ارتقای دانش و توسعه، می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و در کنار آن با جلب اعتماد و مشارکت مردم، منابع ملی و محلی را همراه ساخت تا ضمن خروج منطقه از محرومیت دسترسی بیشتری برای مردم این مناطق فراهم ساخت.

گفتنی است درپایان این مراسم سند تفاهم نامه همکاری به امضای وزیر جهادکشاورزی و دبیر شورای عالی توسعه سواحل مکران رسید، به این ترتیب وزارت جهادکشاورزی در پیشبرد طرح و توسعه سواحل مکران نقش برجسته‌ای ایفا خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر