با وجود قیمت بالای نفت رخ داد؛

اقتصاد عربستان در آستانه کسری بودجه

اقتصاد عربستان در آستانه کسری بودجه
وزارت دارایی عربستان اعلام کرد، عربستان با وجود قیمت بالای نفت، در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در آستانه مواجهه با کسری بودجه است.
کد خبر : ۱۵۵۶۹۵

به گزارش ایبِنا به نقل از اویل پرایس، وزارت دارایی عربستان اعلام کرد، با وجود قیمت بالای نفت، عربستان در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در آستانه مواجهه با کسری بودجه است.

به نوشته رویترز، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، درحالی که قبلا اعلام شده بود، بودجه با مازاد ۰.۴ درصدی مواجه خواهد شد، اما اکنون کسری ۲ درصدی پیش‌بینی شده است. همچنین رشد تولید ناخالص داخلی نیز ۰.۰۳ درصد برآورد شده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، این کسری بودجه به دلیل برنامه‌های انبساطی ریاض ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد، این برنامه‌ها به اندازه کافی انبساطی هستند تا اثر افزایش قیمت نفت را خنثی کنند.

در عین حال، ریاض خود را برای بهره‌برداری از بازار‌های بدهی بین‌المللی به منظور «تقویت موقعیت عربستان در بازار‌های بین‌المللی» آماده می‌کند.

افزایش کنونی قیمت نفت به عربستان کمک خواهد کرد تا درآمد بیشتری داشته باشد و درآمد‌های بودجه‌ای این کشور به ۱.۱۸ تریلیون ریال یا ۳۱۰ میلیارد دلار رسیده که بیش از پیش‌بینی قبلی ۱.۱۳ تریلیون ریالی یا ۳۰۰ میلیارد دلاری است.

با این حال، ارقام به روز شده درآمد‌ها کمتر از درآمد‌های سال گذشته است که برابر با ۱.۲۶۸ تریلیون دلار یا ۳۴۰ میلیارد دلار بود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر