کسری بودجه رژیم صهیونیستی ۷برابر شد

کسری بودجه رژیم صهیونیستی ۷برابر شد
رژیم صهیونیستی برای تأمین بودجه ارتش و جبران خسارت شرکت‌های خود نزدیک مرز غزه هزینه‌ها را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش داده است.
کد خبر : ۱۵۷۳۱۶

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه فاش کرد که این رژیم از آغاز درگیری با گروه فلسطینی حماس، حدود ۳۰ میلیارد شِکِل (۷.۸ میلیارد دلار) بدهی به‌بار آورده است.

به‌گفته این وزارتخانه، ۴.۱ میلیارد دلار از این بدهی، اوراق قرضه‌ای است که اکثراً به دلار بوده و در بازار‌های بین‌المللی منتشر شده است.

گزارش‌ها حاکی است که این وزارتخانه روز دوشنبه ۹۵۷ میلیون دلار دیگر را در حراج هفتگی اوراق قرضه خود در بازار محلی جذب کرد. مقامات  رژیم صهیونیستی مدعی هستند: دولت اکنون می‌تواند "تمام نیاز‌های خود را به‌طور کامل و بهینه تأمین کند. "

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی برای تأمین بودجه ارتش و جبران خسارت شرکت‌های خود نزدیک مرز غزه هزینه‌ها را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش داده است.

همه این‌ها منجر به رکورد کسری بودجه در این رژیم شده به‌طوری که در ماه گذشته این کسری به ۶ میلیارد دلار رسید، این رقم در مقایسه با یک سال گذشته بیش از هفت برابر افزایش یافته است.

وزارت دارایی  رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده که قصد دارد در نوامبر ۷۵ درصد بیشتر از ماه گذشته میلادی وام بگیرد.

اقتصاددانان بر این باورند که وعده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  رژیم صهیونیستی، برای کمک به افراد آسیب‌دیده از جنگ با حماس، کسری بودجه و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی  رژیم صهیونیستی را تا سال ۲۰۲۴ به‌شدت افزایش خواهد داد.

ماه گذشته، آژانس بین‌المللی اعتباری اس‌اندپی S&P رتبه  رژیم صهیونیستی را به سطح "منفی" تنزل داد.

مؤسسه فیچ به‌دنبال آن، این رژیم را در فهرست رصد برای رتبه‌بندی منفی قرار داد و هشدار داد که درگیری طولانی‌مدت می‌تواند منجر به بدتر شدن قابل توجه امتیاز اعتباری  رژیم صهیونیستی شود. مودیز همچنین گفته است که در حال بررسی کاهش رتبه احتمالی  رژیم صهیونیستی است.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر