24 آبان 1402 - 20:02

نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال به ۷.۹ درصد رسیده است

نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال به ۷.۹ درصد رسیده است
معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار داشت: نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال به ۷.۹ درصد رسیده است.
کد خبر : ۱۵۷۳۳۸

به گزارش ایبنا، سید علی روحانی اظهار کرد: حمایت از بازار بورس از اقدامات دولت سیزدهم بوده است و در سال جاری ۲۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد بیان کرد: نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال به ۷.۹ درصد رسیده است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی نیز به ۴۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: رشد شاخص تولید صنایع بورسی ۴.۸ درصد بوده که این امر نشان از عملکرد قابل قبول بخش صنعت است و از سویی دیگر شمار مجوزهای‌های صادر شده امسال در حوزه کسب و کار نیز در مقایسه با سال گذشته رسد معناداری داشته است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد عنوان کرد: رکود دهه پایانی ۹۰ در عرصه سرمایه‌گذاری خارجی پایان یافته و امروز سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه ساختمان و ماشین آلات از منفی ۷ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.

روحانی عنوان کرد: در واردات رشد ۱۲ درصدی داشتیم که البته این حجم از واردات آسیبی به بخش تولید داخل وارد نکرده چرا که سهم کالا‌های مصرفی اندک بوده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی نیز بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۲۵ درصدی بوده‌ایم.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد ادامه داد: تورم نقطه به نقطه کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ درصد بوده است که این شاخص امروز به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: نرخ رشد تورم در کشور روند کاهشی دارد که دولت برای تثبیت قیمت‌ها برنامه دارد.

روحانی ادامه داد: در حوزه مسکن با ۳۳ درصد، در حوزه مواد خوراکی با ۲۸ درصد و در بخش پوشاک و لوازم خانگی نیز با ۸ درصد بیشترین سهم تورم زا به خود اختصاص داده‌آند.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: دولت در جهت اصلاح سیاست‌های یارانه‌ها گام بر می‌دارد چرا که در برخی موارد تنها عده‌ای خاص از یارانه‌های پنهان بهره می‌بردند و مردم عادی سهمی در آن نداشتند.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر