فایننشال تایمز فاش کرد؛

اسرائیل برای تامین مالی جنگ وام ۶ میلیارد دلاری گرفت

اسرائیل برای تامین مالی جنگ وام ۶ میلیارد دلاری گرفت
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز فاش کرد که اسرائیل در هفته‌های اخیر برای تامین مالی جنگ در نوار غزه، ۶ میلیارد دلار وام گرفته است.
کد خبر : ۱۵۷۳۹۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، این روزنامه نوشت که تل آویو برای تکمیل این معاملات مجبور به پرداخت هزینه‌های استقراض غیرمعمول بالا بود.

این روزنامه به نقل از سرمایه گذاران می‌نویسد که اوراق اخیر تحت شرایط به اصطلاح خصوصی منتشر شده است، فرآیندی که از طریق آن اوراق بهادار در بازار عمومی عرضه نمی‌شود، بلکه به سرمایه گذاران منتخب فروخته می‌شود.

سرمایه گذاران توضیح دادند که این ممکن است به این دلیل باشد که پول برای تلاش‌های جنگی به سرعت یا بدون جلب توجه ناخواسته جمع آوری شده است و می‌تواند نشانه‌ای از احتیاط برخی سرمایه گذاران در مورد خرید بدهی اسرائیل باشد.

سرویس امنیتی اسرائیل در حال بررسی امکان کاهش تعداد نیرو‌های ذخیره‌ای است که با شروع جنگ کنونی فراخوانده شده اند و بخشی از نیرو‌های خود را خارج می‌کند؛ و این امر به دلیل هزینه بالای اقتصادی و آسیب به اقتصاد کشور ناشی از غیبت اعضای این نیرو‌ها از منازل و محل کار است.

هزینه مستقیم حقوق سربازان ذخیره در ماه حدود ۵ میلیارد شِکِل (۱.۳ میلیارد دلار) به اضافه هزینه از دست دادن روز‌های کاری این سربازان است که حدود ۱.۶ میلیارد شِکِل (۴۲۷ میلیون دلار) برآورد شده است.

این ارقام نشان می‌دهد که تل آویو به دلیل جنگی که در نوار غزه به راه انداخته است، متحمل خسارات اقتصادی هنگفتی شده است. بیشتر شاخص‌ها، از بورس گرفته تا املاک و بانک‌ها، علاوه بر کاهش شِکِل، بازار کار و عملکرد شرکت‌های فناوری، سقوط کرده‌اند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر