14 دی 1402 - 12:21

تلاش رسانه‌های منتقد دولت برای افزایش نرخ دلار به بهانه عملیات تروریستی کرمان

تلاش رسانه‌های منتقد دولت برای افزایش نرخ دلار به بهانه عملیات تروریستی کرمان
برخی رسانه‌های منتقد دولت روز گذشته سعی کردند از عملیات تروریستی کرمان به عنوان بهانه‌ای برای افزایش قیمت دلار استفاده کنند.
کد خبر : ۱۵۹۰۱۶

به گزارش ایبنا؛ رسانه‌های منتقد دولت بار‌ها موفقیت‌های دولت سیزدهم را وارونه جلوه دادند و از هر بهانه‌ای برای زیر سوال بردن اقدامات مثبت دولت استفاده می‌کردند؛ بازار ارز یکی از بازار‌هایی است که این رسانه‌ها تلاش دارند تا با فضاسازی روند آن را متلاطم کنند این در حالی است که امسال بازار ارز با اجرای سیاست‌های دولت و بانک مرکزی روند با ثباتی را داشته است.

 

رسانه‌های حامی دولت قبل و منتقد دولت سیزدهم روز گذشته پس از عملیاتی تروریستی در گلزار شهدای کرمان که به شهادت ۸۴ نفر و مصدومیت ۲۸۴ نفر از هموطنان منجر شد، این واقعه را به عنوان سیگنال و بهانه‌ای برای افزایش قیمت دلار قرار داده و به صراحت انفجار را به بازار ارز متصل کردند.

 

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این فضاسازی رسانه‌ای، مجری اکو ایران می‌گوید که دلار، «مرز مقاومت» مهمی را از دست داده و می‌رود تا صعودی شود؛ روی میز و کنار دست او، ظرفی پر از شکلات با بسته بندی سرخ رنگ گذاشته شده که به طور معمول در جشن‌ها استفاده می‌شود.

 

او، شهدای روز گذشته را «قربانیان» و «جان‌باختگان» می‌خواند؛ در طول گزارش ۷ بار از انفجار تروریستی کرمان با عبارت‌هایی نظیر «حادثه کرمان» و «انفجار کرمان» یاد می‌کند؛ اما هیچگاه آن را تروریستی نمی‌خواند. این عبارت‌ها را زمانی به کار می‌برد که مقامات کشور به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که آنچه رخ داده، یک عملیات تروریستی بوده است.

 

 

 

آن سوی ایران و در کرمان، ده‌ها پیکر خونین بر کف زمین افتاده؛ و این سو یک رسانه در اوج فضای غمبار افکار عمومی از خبر‌های انفجار تروریستی کرمان، توجهات را به «کف بازار» جلب می‌کند تا بگوید «دلار صعودی شده است».

 

این محتوا از سوی رسانه‌ای منتشر می‌شود که یکی از بازو‌های بنگاه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» است؛ بنگاهی که همین چند روز پیش جشن ۲۱ سالگی خود را برگزار کرد. این بنگاه رسانه‌ای همواره حامی افزایش نرخ ارز بوده و صاحبان و مدیران این بنگاه، در تولیدات متعدد رسانه‌ای خود، «تعدیل نرخ ارز» را لازم خوانده و ثبات نرخ ارز در سال جاری را مورد انتقاد قرار می‌دهند. دیروز پس از انفجار تروریستی کرمان، این بنگاه خبری، نخستین رسانه‌ای بود که توجهات را از جنایت کرمان به کف بازار ارز کشاند.

 

«مرز مقاومت» در گزارش این رسانه، ۵۰ هزار ۲۰۰ تومان برای هر دلار آمریکاست. مجری، انفجار تروریستی دیروز را جرقه افزایش دلار خوانده و می‌گوید: "دلار انگار دنبال بهونه بود که از مرز ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومن عبور کنه".

 

تلاش رسانه‌های منتقد دولت برای افزایش نرخ دلار به بهانه عملیات تروریستی کرمان

 

 عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محور‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیر‌های بازرسی اتفاق افتاد.

 

تاکنون دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، نهاد‌های بین المللی، محافل سیاسی، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی، کارشناسان و تحلیلگران، دولت‌های غربی، عربی و اسلامی، کشور‌های آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه‌های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان‌های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

 

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

 

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

 

معاون اول رییس جمهور، وزرای کشور و بهداشت و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی انتظامی برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور دارند.

 

منبع: ایرنا 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر