11 بهمن 1402 - 13:05
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

قیمت ارز به‌زودی با ابزار‌های بازارساز به نرخ‌های قبل برمی‌گردد

قیمت ارز به‌زودی با ابزار‌های بازارساز به نرخ‌های قبل برمی‌گردد
نباید برای التهابات این روز‌های بازار ارز به دنبال دلیل علمی واقتصادی بود و بانک مرکزی برای مدیریت بازار، ارز کافی در اختیار دارد.
کد خبر : ۱۵۹۹۲۱

به گزارش ایبنا، صمد حسن زاده، با اشاره به نوسانات اخیر در بازار ارز اظهار کرد: عده‌ای از دشمنان در تلاش هستند با انتشار اخبار نادرست در اقتصاد ایران و بازار‌های مالی، التهاب ایجاد کنند، افزایش قیمت ارز و طلا در روز‌های گذشته نیز به همین دلیل بود و نباید برای این التهابات در بازار‌های ایران به دنبال دلیل علمی و اقتصادی گشت.

وی افزود: تدابیر دولتمردان و بانک مرکزی به زودی تاثیر خود را در بازار ارز نشان خواهد داد و قیمت‌ها به محدوده هفته‌های گذشته باز می‌گردد، در همین چند روز اخیر نیز شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم.

حسن‌زاده تاکید کرد: بانک مرکزی برای مدیریت بازار، ارز کافی در اختیار دارد و هیچ کمبودی برای پاسخ به نیاز‌های ارز در کشور وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: قیمت طلا نیز به تبعیت از بازار ارز، این روز‌ها افزایشی شده است و حباب موجود در سکه به زودی از بین خواهد رفت.

وی افزود: انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی توسط نظام بانکی، می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز تولید به نقدینگی را برطرف کند و جریان گردش پول در اقتصاد را به نفع تولید تغییر دهد.

حسن زاده ادامه داد: مردم همیشه در حمایت از سیاست‌های دولت‌ها قدم برداشته‌اند و در شرایط فعلی نیز همین راه را انتخاب خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: افرادی که در حال حاضر به خرید ارز و طلا اقدام می‌کنند، باید مواظب سرمایه خود باشند که با کاهش قیمت‌ها در این بازار دچار زیان هنگفت نشوند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر