25 بهمن 1402 - 19:30
مرکز آمار گزارش داد؛

کاهش تورم بخش خدمات/ تورم فصلی تک رقمی شد

کاهش تورم بخش خدمات  تورم فصلی تک رقمی شد
مرکز آمار در جدیدترین گزارش خود از کاهش هر سه شاخص تورم فصلی، نقطه به نقطه و سالانه در بخش خدمات خبر داد.
کد خبر : ۱۶۰۴۴۱

به گزارش ایبنا، مرکز آمار ایران گزارش جدید خود با عنوان شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرد. طبق این گزارش، در فصل پاییز ١٤٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات ٩٥٧،٢ بوده که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٨.٩ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٤.٦ درصد و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٥٧.٩ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم بخش خدمات/ تورم فصلی تک رقمی شد



کاهش تورم فصلی

 

در فصل پاییز ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٨،٩ درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٦درصد)، ٣.٧ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١٤٠٢ نسبت به فصل قبل، ٨.٩ درصد افزایش دارد. در این فصل بیشترین تورم فصلی با ٣٥.٩ درصد مربوط به گروه "آموزش" و کمترین تورم فصلی با ٠.١ درصد مربوط به گروه "آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه" می‌باشد.

 

کاهش تورم نقطه به نقطه

 

در فصل پاییز ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٤،٦ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٧.٠ درصد)، ٢.٤ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١٤٠٢ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٥٤.٦ درصد افزایش دارد. در این فصل بیشترین تورم نقطه به نقطه با ٨٦.٧ درصد مربوط به گروه"فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا" و کمترین تورم نقطه به نقطه با ١٧.٨ درصد مربوط به گروه"اطلاعات و ارتباطات" می‌باشد.

 

کاهش تورم سالانه

 

در فصل پاییز ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ٥٧،٩ درصد میباشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٨.٨ درصد)، ٠.٩ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در چهارفصل منتهی به پاییز ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٥٧.٩ درصد افزایش دارد. در این فصل بیشترین تورم سالانه با ٩٨.٥ درصد مربوط به گروه"فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا" و کمترین تورم سالانه با ١٦.٦ درصد مربوط به گروه"اطلاعات و ارتباطات"می‌باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر