30 بهمن 1402 - 17:12
مدیرکل دفتر نظارت بر کالا‌های اساسی:

طرح تشدید نظارت برکالا‌های اساسی از فردا اجرایی می‌شود

طرح تشدید نظارت برکالا‌های اساسی از فردا اجرایی می‌شود
بخشنامه اجرای طرح تشدید نظارت برکالا‌های اساسی سال ۱۴۰۳ به سراسر کشور ابلاغ شده و از یکم اسفندماه اجرایی می‌شود.
کد خبر : ۱۶۰۵۸۵

به گزارش ایبنا؛ مسعود امرالهی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی نخواهیم داشت، گفت: تمامی کالا‌های اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

 

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: امسال با توجه به دستور دولت مبنی بر بازرسی تخصصی بازار، ابلاغی را برای مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صادر کرد که نظارت بر تامین کالا توسط وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر توزیع کالا‌ها و صنوف و مغازه‌های سطح شهر برعهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: البته این اقدام با همکاری گشت‌های مشترک از سوی دستگاه‌های مذکور ایجاد شده است.

 

امرالهی گفت: امروز ابلاغیه آغاز طرح نظارتی برکالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مردم از امروز آغاز و تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از آنجایی که تامین کالا و نظارت و بازرسی و رصد بازار برعهده وزارت جهاد کشاورزی است سرکشی از مراکز تولیدی، پرورشی، انبارها، تولیدکنندگان عمده، مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها در دستور کار است و این کار شروع شده است.

 

وی با بیان اینکه ما درتمامی شهرستان ها، مراکز استان‌ها تیم‌های نظارتی فعال داریم گفت: در بحث نظارت هوشمند و رصد سامانه‌ها همچون سامانه جامع انبارها، سامانه جامع تجارت و سامانه بازرسی و نظارت در کنار این سامانه‌ها بازرسی میدانی را خواهیم داشت.

 

امرالهی با اشاره به اینکه با کمک تولیدکنندگان امسال بازار خوبی خواهیم داشت تصریح کرد: امسال با کمک سایر دستگاه‌های نظارتی در حوزه گران فروشی، عدم رعایت حقوق مصرف کننده، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات رصد و بازرسی انجام می‌دهیم و با برخورد با گران فروشان بازار را کنترل خواهیم کرد.

 

وی درباره عرضه خرما ماه مبارک رمضان گفت: خرما با قیمت تنظیم بازار در مراکز و فروشگاه‌های سطح شهر‌ها عرضه می‌شود البته هنوز قیمت مصوب این کالا مشخص نشده، اما بزودی اعلام خواهد شد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر