قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲ ۱۲ ۰۷
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۸ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۳۱ سنت رسید.
کد خبر : ۱۶۰۷۷۴

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافته و روند نزولی روز گذشته را ادامه داده است. ارزش دلار در بحبوحه نگرانی بازار در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا که رشد تقاضای جهانی برای سوخت را محدود کرده افزایش یافته است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۸ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۳۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش ۷۶ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود.


بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر می‌کند.


اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در مورد به تعویق افتادن آغاز روند کاهش نرخ بهره به خاطر نرخ بالای تورم باعث شد نفت برنت حدود ۲ درصد و نفت آمریکا بیش از ۳ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست بدهد.


نفت از ماه نوامبر بین ۷۰ تا ۹۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. افزایش عرضه نفت آمریکا و نگرانی در مورد ضعف تقاضا در چین، کاهش عرضه اوپک پلاس را علیرغم تنش‌های ژئوپلیتیکی خنثی کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند نفت بین کاهش تولید اوپک و افزایش مخاطرات ژئوپلیتیکی از یک طرف و نگرانی در مورد ضعف تقاضا در چین از طرف دیگر، گیر افتاده است.


تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس عقیده دارند مخاطرات ژئوپلیتیکی به وجود آمده ناشی از حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ قیمت نفت برنت را تنها ۲ دلار تحت تاثیر قرار داده است.


اما این بانک پیش‌بینی قیمت نفت در تابستان را از ۸۵ دلار تا ۸۷ دلار در هر بشکه افزایش داده که آن را نتیجه کاهش ذخایر نفت کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به خاطر اختلال در تجارت دریای سرخ می‌داند.


گلدمن همچنان انتظار دارد تقاضا برای نفت ۱.۵ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۴ رشد کند، اما پیش بینی تقاضا در چین را پایین آورده است.


مذاکرات برای آتش‌بس در غزه ادامه دارد، اما بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده هنوز مشخص نیست به توافق برسند یا نه.


از طرف دیگر، قطر قصد دارد تولید گاز طبیعی مایع را علیرغم کاهش اخیر قیمت‌های جهانی افزایش دهد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر