13 اسفند 1402 - 11:37

عرضه سکه در مرکز مبادله باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد

عرضه سکه در مرکز مبادله باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد
رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد گفت: عرضه سکه در مرکز مبادله باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد
کد خبر : ۱۶۰۹۴۵

به گزارش ایبنا، محمدرضا نوری زاده، رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد درباره اقدام اخیر بانک مرکزی مبنی بر عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در مرحله اول حداکثر به هر متقاضی ۵ ربع سکه عرضه می‌شود که این عرضه باعث کاهش قیمت سکه می‌شود.

وی افزود: به هر میزان که عرضه افزایش پیدا کند و قابل توجه باشد، کاهش قیمت و حباب سکه نیز بیشتر می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد با بیان اینکه سکه‌هایی که بانک مرکزی عرضه می‌کند ضرب سال ۸۶ یا به عبارت بازاری طرح جدید است و به نوعی با عرضه این سکه‌ها تقاضای مردم پاسخ داده می‌شود، اظهار داشت: برای کاهش حباب و قیمت سکه باید عرضه در مرکز مبادله ایران ادامه‌دار باشد تا عطش تقاضا را کاهش دهد.

وی افزود: همه افراد از نقاط مختلف کشور می‌توانند در حراج سکه شرکت کنند که این از دیگر مزایای سیاست جدید بانک مرکزی است.

نوری زاده با بیان اینکه سکه هم اکنون حدود ۵ میلیون تومان حباب دارد تاکید کرد: بانک مرکزی باید سکه را با هزینه کمی ضرب و در اختیار مردم قرار دهد؛ چون معمولاً قشر متوسط جامعه برای حفظ ارزش پول اقدام به خرید سکه می‌کنند؛ بنابراین بانک مرکزی باید کاری کند که مردم یا در هنگام ساخت سکه مشارکت کنند و یا سکه را با هزینه کمتری نسبت به قیمت حباب‌دار خریداری نمایند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر مردم در زمان ساخت مشارکت کنند علاوه بر کاهش نقدینگی در سطح جامعه، به تولید نیز کمک خواهد شد، در کل اقدام مثبت بانک مرکزی اگر تداوم داشته باشد و بدون محدودیت در تعداد عرضه شود نتیجه خوبی به‌دنبال خواهد داشت.

 

منبع: مهر

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر