13 اسفند 1402 - 19:39

۱۸۵ هزار فرصت شغلی با احیای کارگاه‌های راکد تثبیت شد

۱۸۵ هزار فرصت شغلی با احیای کارگاه‌های راکد تثبیت شد
دبیر نهضت احیای واحد‌های صنعتی گفت: ۷۵۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور احیا شد، از این محل ۱۸۵ هزار واحد اشتغال زنده و تثبیت شد.
کد خبر : ۱۶۰۹۷۱

به گزارش ایبنا، علی کریم‌پور نطنزی؛ دبیر نهضت احیای واحد‌های اقتصادی در مورد احیای واحد‌های تولیدی راکد، اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی نهضت احیا تا کنون ۷۵۰۰ واحد تولیدی احیا شد که از این محل ۱۸۵ هزار فرصت شغلی تثبیت و احیا شد و ۲۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور در این واحد‌ها به چرخه تولید برگشت.

 

وی در مورد مهمترین مشکل واحد‌های تولیدی بیان داشت، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مجوزها، مالیات، وام بانکی، گمرکی و مشکل بازار مهمترین مشکلات این واحد‌ها است که تلاش برای حل این مشکلات انجام شد.

 

به گفته کریم‌پور، در مورد نحوه حل مشکل بنگاه‌های تولید، گفت: حمایت از این بنگاه‌ها، تامین مالی و حل مشکل بانکی در دستور کار قرار می‌گیرد، در این زمینه ۳۲۰۰ نفر احیاگر واحد‌های تولید آموزش دیده‌اند که از این تعداد ۷۵۰ نفر احیاگر در قالب توانمند سازی واحد‌های تولیدی فعالیت دارند.

 

دبیر نهضت احیای واحد‌های تولیدی در مورد سهم هر مشکل در بنگاه‌های تولیدی، گفت: ۴۴ درصد مشکلات مربوط به تامین مالی، ۲۰ درصد مربوط به بازار فروش و ۲۲ درصد برای زیرساخت‌ها مانند آب، برق و گاز بوده است.

 

وی گفت:عمده واحد‌های تولید خرد و متوسط که دچار مشکل و رکود شده‌اند، در قالب این نهضت، احیا می‌شوند.

 

کریم‌پور همچنین خاطرنشان کرد، در سفر اخیر رئیس جمهور به بندرعباس، شرکت کشتی‌سازی با ۴۰۰ نفر کارگر احیا شد، فعالیت این شرکت درآمد ارزی دارد و تا ۱۰۰۰ نفر نیرو می‌تواند مشغول کار کند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر