10 فروردين 1403 - 16:15

بلومبرگ: جذابیت دبی برای ثروتمندان روسیه رو به کاهش است

بلومبرگ: جذابیت دبی برای ثروتمندان روسیه رو به کاهش است
پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین، دبی به عنوان یک آهنربا برای روس‌های ثروتمندی که به دنبال پناهگاهی برای کسب و کار خود بودند، تبدیل شد.
کد خبر : ۱۶۱۷۳۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، با این حال، جذابیت این واحه جهانی که زمانی پر رونق بود، با افزایش هزینه زندگی و سخت‌تر شدن مقررات بانکی، درخشش خود را از دست می‌دهد.

بر اساس داده‌های بلومبرگ و منابع مختلف در بخش مالی، جریان سرمایه گذاری روسیه به امارات متحده عربی، به ویژه دبی، شروع به نشان دادن نشانه‌هایی از کند شدن کرده است.

با این حال، مدیران آژانس تخمین می‌زنند که این کشور ممکن است بیشتر منافع وجوه روسیه را جذب کرده باشد و بعید است که شاهد ورود بیشتر سرمایه‌های روسیه باشد که این امر باعث ایجاد سؤالاتی در مورد آینده سرمایه روسیه در منطقه می‌شود.


بلومبرگ گزارش می‌دهد که رشد فوق‌العاده قیمت‌های بازار املاک و مستغلات دبی و افزایش هزینه‌های روزانه، بسیاری از مهاجران روس را وادار کرده است تا مقصد‌های جایگزین را جستجو کنند.

در حالی که امارات برخلاف ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال نکرده است، بانک‌های محلی بر اساس گزارش‌ها نظارت بر نهاد‌های روسی را برای تبعیت از تحریم‌های ایالات متحده تشدید می‌کنند و فشار بیشتری را بر سرمایه‌گذاران روسی وارد می‌کنند که به دنبال ایجاد حساب‌های بانکی در منطقه هستند.

به گزارش بلومبرگ، Henley & Partners، یک شرکت مهاجرتی پیشرو مبتنی بر سرمایه‌گذاری، کاهش قابل توجهی در تعداد روس‌هایی که به امارات می‌روند، مشاهده کرده است که نشان‌دهنده سیر نزولی علاقه روسیه به این منطقه است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: دبی روسیه سرمایه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر