07 آبان 1396 - 18:02
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات//

لزوم تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی

نایب رییس سابق شورای شهر تهران گفت: نگاه به اقتصاد مقاومتی نباید تک بعدی باشد و یکی از وظایف مهم رسانه‌ها تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر : ۷۶۸۲۸
مرتضی طلایی

مرتضی طلایی در بازدید از غرفه ایبِنا در سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاوتی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی لایه‌های متعددی دارد؛ از سیاست‌گذاری گرفته تا لایه میدانی که مردم در سطح جامعه با آن دست به گریبان هستند.


وی با تاکید بر اینکه نگاه به اقتصاد مقاومتی نباید تک بعدی باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سازمانی است که اگر همه این موارد را با هم ببینیم به هدف غایی آن که ایستادن روی پای خود و کشوری مولد بودن است، می‌رسیم.


نایب رییس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که درون جامعه وجود دارد، امکان پذیر است اما هنوز نتوانسته ایم پاسخگوی مطالبات رهبری در این بخش باشیم در بخش تولید، واردات و ... مشکلاتی داریم.


طلایی با تاکید بر اینکه یکی از حلقه های مفقوده اقتصاد مقاومتی مردم و افکار عمومی هستند خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ اقتصاد مقاومتی به درستی تبیین نشود و سازکار ساختار اجتماعی به درستی مشخص نشود نمی‌توانیم به اهداف آن دست یابیم.


وی یادآور شد: استنباط مردم از اقتصاد مقاومتی بیشتر متوجه سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات کلان است اما باید بدانند که بخش قابل توجهی از اقتصاد مقاومتی به تک تک شهروندان در زمینه الگوی مصرف، الگوی تولید، کیفیت تولید و ... بر می‌گردد، بنابراین یکی از وظایف مهم رسانه‌ها تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روزجمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


 آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح دیروز (شنبه ششم آبان ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.


در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.


در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر