کاهش قیمت نفت

افت قیمت نفت با تاخیر در مذاکرات اوپک پلاس، نگرانی‌های عرضه را افزایش داد.
کد خبر : ۱۲۰۰۹۸
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت نفت کاهش یافت. در میان نگرانی در مورد افزایش عرضه پس از تاخیر تولیدکنندگان برجسته در مذاکرات درباره سیاست تولید ۲۰۲۱ که می تواند کاهش تولید را زیاد کند، در حالی که بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث کاهش تقاضای سوخت می شود.


روز دوشنبه افتتاح معاملات نفت خام برنت در دسامبر با ۴۷.۶۸ دلار در هر بشکه، پس از افت بیش از ۱ درصد ۲۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت. نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۲۷ سنت کاهش، یا ۰.۶ درصد در ۴۵.۰۷ دلار در هر بشکه، که ۰.۴ درصد افت قبلی داشت.


با این وجود، هر دو قرارداد در ماه نوامبر حدود ۲۷ درصد افزایش یافت، که بیشترین سود ماهانه از ماه مارس پس از واکسن COVID-۱۹ داشته است که امید به بهبود اقتصادی و تقاضای سوخت را افزایش می دهد.


سه منبع به رویترز گفتند که اوپک پلاس گفتگو درباره سیاست تولید سال آینده را تا پنج شنبه به تاخیر انداخت، زیرا بازیکنان اصلی هنوز در مورد میزان نفتی که باید در میان تقاضای ضعیف پمپاژ کنند اختلاف نظر دارند.


قرار بود این گروه، جلسه خود را روز سه شنبه برگزار کند، بعد از اینکه بحث وزرای مهم در روز یکشنبه به توافق نرسید. یک مدیر انرژی گفت: من گمان می کنم که در نهایت، اوپک پلاس برنامه کاهش تولید را تا سه ماه تمدید کند. اما هر توافقی برخی تولیدکنندگان را ملزم می کند که با کاهش های بزرگتر به جلو، با اختصاص این بشکه ها به امارات متحده عربی (UEA) برای توازن توافق، موافقت کنند.


منابع گفتند که امارات متحده عربی با نشان دادن اینکه مایل است فقط در صورت بهبود تطابق اعضای گروه با تعهدات کاهش یافته، از کاهش عرضه حمایت کند، این مساله را پیچیده کرده است. این گروه قرار است کاهش تولید فعلی تا ۲ میلیون بشکه در روز را از ژانویه کاهش دهد، اما با توجه به اینکه تقاضا هنوز تحت فشار همه گیری است، اوپک پلاس در حال بررسی تمدید کاهش جریان در ماه های اول سال آینده است، موقعیتی که مورد حمایت رهبر اوپک، عربستان سعودی است.


نظرسنجی رویترز از ۴۰ اقتصاددان و تحلیل گر پیش بینی کرده است که نفت برنت در سال آینده به طور متوسط ​​۴۹.۳۵ دلار در هر بشکه خواهد بود و تخمین می زند که قیمت ها برای حفظ روند صعودی مشکلاتی دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر