07 خرداد 1398 - 11:31

کمیته امداد امام خمینی (ره)از بانک مسکن تقدیر کرد

کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام رتبه برتر بانک مسکن در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مددجویان، از اقدامات این بانک تقدیر کرد.
کد خبر : ۱۰۰۳۹۸
فتاح

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، این بانک به لحاظ عملکرد فراتر از سهمیه تکلیفی مصوب بانک مرکزی بابت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مددجویان عضو کمیته امداد امام خمینی (ره)، مقام اول را در بین سایر بانک ها کسب کرد. بانک مسکن در سال 97 رقمی معادل 44 میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت کرد در حالی که سهمیه تکلیفی این بانک 40 میلیارد تومان بوده است.
به گزارش هیبنا، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارسال نامه ای به بانک مسکن از عملکرد این بانک در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان این کمیته تقدیر کرد.
براساس گزارشی که در این نامه در خصوص سهم بانک مسکن در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از محل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در سال 97 عنوان شده، اعلام شده است که بانک مسکن نه تنها به 100 درصد تعهدات تکلیفی خود به منظور پرداخت این تسهیلات به مددجویان عمل کرده است بلکه بیش از سهم تعیین شده برای این بانک، اقدام به پرداخت تسهیلات در این حوزه کرده است.
به این ترتیب بانک مسکن به لحاظ درصد پرداختی تسهیلات به سهم تکلیف شده با عملکرد 110 درصدی،رتبه اول را در این زمینه در مقایسه با سایر بانک های دیگری که در این زمینه تعهد به پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته اند را کسب کرده است.
مطابق با گزارشی که در نامه پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور تقدیر از عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) آمده است شبکه بانکی کشور در سال 97 مکلف به پرداخت 1400 میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) بوده است که سهم تکلیفی بانک مسکن در این زمینه 40 میلیارد تومان بوده است؛ در حالی که در مجموع 99 درصد از تکلیف تعهدی تعیین شده به این منظور از سوی شبکه بانکی به بانک ها ابلاغ شده است بانک مسکن پرداخت این تسهیلات را به میزان 100 درصدی در دستور کار خود قرار داده و به شعب این بانک ابلاغ کرده است.
جزییات این گزارش نشان می دهد به دنبال پرداخت این تسهیلات 73 هزار و 111 طرح اشتغال در کشور برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) اجرا شده است که از این تعداد 2 هزار و 324 طرح در نتیجه پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی بانک مسکن به این مددجویان ایجاد شده است.
بنابراین به رغم آنکه در مصوبه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام (ره)پرداخت تسهیلات 1400 میلیارد تومانی تکلیف شده بوده است در سال 97 شبکه بانکی کشور هزار و 405 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان این کمیته پرداخت کرده است.
همچنین در حالی که مطابق با مصوبه پرداخت این تسهیلات، بانک مسکن مکلف به پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بوده است اما تا پایان سال 97 مبلغ 44 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت کرده است که نشان دهنده عملکرد 110 درصدی در این زمینه است.
به دنبال پرداخت این تسهیلات از سوی شبکه بانکی در مجموع 15 هزار و 518 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خودکفا شده اند که سهم بانک مسکن در این زمینه نیز معادل 493 خانوار است؛براساس این گزارش درصد پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام (ره) از سوی بانک مسکن در مقایسه با سهم کل شبکه بانکی 3.14 درصد بوده است.به این معنا که 3.14 درصد از کل تسهیلات شبکه بانکی برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد امام (ره) در سال 97 از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر