با دستور بانک مرکزی انجام شد :

کاهش تاریخی نرخ بهره استرالیا

بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را به ۱.۲۵ درصد رساند.
کد خبر : ۱۰۰۶۱۱
بانک مرکزی استرالیا

به گزارش ایبِنا به نقل از آسوشیتد پرس، سرانجام پس از ۳ سال بانک مرکزی استرالیا تصمیم گرفت نرخ بهره را تغییر دهد و در تصمیمی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی انتظار انجام آن را داشتند، بانک مرکزی این کشور با کاهش نرخ بهره به ۱.۲۵ درصد، این نرخ را در پایین‌ترین سطح تاریخ کشور استرالیا قرار داد.


فیلیپ لووه، رئیس بانک مرکزی استرالیا گفته بود انتظار می‌رود نرخ تورم در میان مدت به محدوده هدف گذاری شده ۲ تا ۳ درصدی حرکت کند. نرخ تورم استرالیا در حال حاضر ۱.۳ درصد است و اعضای هیأت مدیره بانک مرکزی استرالیا قصد دارند با کاهش نرخ بهره به افزایش بیشتر نرخ تورم کمک به کسب و کارهای تجاری برای دریافت وام ارزان‌تر کمک کنند.


پایگاه خبری بانک مرکزی استرالیا در بیانیه‌ای به همین مناسبت اعلام کرد که این تصمیم هیأت مدیره برای حمایت از رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی بیش‌تر و هم چنین هدایت تورم به سطح هدف‌گذاری شده اتخاذ شده است. این بیانیه با اشاره به به این که پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان کاهش یابد افزوده است که با این حال چشم‌انداز اقتصاد جهانی به طرز معقولی خوب باقی خواهد ماند.


جاش فریدنبرگ، خزانه دار بانک مرکزی استرالیا در روزهای اخیر با مدیران بانک‌های بزرگ این کشور دیدار کرده است تا به آنها در خصوص درست بودن این تصمیم بانک مرکزی اطمینان دهد.


بانک مرکزی استرالیا هم چنین نرخ بیکاری این کشور در حال حاضر را ۵.۲ درصد اعلام کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر