شعله حمله به نفتکش‌ها بر جان بازار نفت

قیمت نفت پس از آنکه حمله به دو نفتکش جدید در دریای عمان نگرانی‌ها را نسبت به احتمال بروز وقفه در عرضه با ثبات نفت تشدید کرد، همچنان در مسیر افزایشی قرار دارد.
کد خبر : ۱۰۰۸۹۹
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، نفت‌خام سبک شیرین آمریکا با ۲۳ سنت افزایش قیمت به ۵۲ دلار و ۴۷ سنت رسیده و هر بشکه نفت‌خام برنت دریای شمال نیز با رشد قیمتی معادل ۱.۱ درصد، ۶۲ دلار و یک سنت به فروش می‌رسد.


حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی مرز ایران روز پنج‌شنبه قیمت نفت را ۴.۵ درصد گران تر کرده بود. این حمله نگرانی‌ها نسبت به افت تقاضای جهانی برای نفت را که در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده بود تحت‌الشعاع قرار داد و باعث جهش قیمت‌ها شد.


بر اساس گزارش رویترز، این دومین مورد حمله به نفتکش‌ها در یک ماه گذشته در خاورمیانه که مهم ترین منطقه جهان برای تامین نفت است به شمار می‌رود. تنش‌ها در خاورمیانه از زمان خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌ها علیه ایران به ویژه صادرات نفت افزایش پیدا کرده است.


خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در پی این اتفاق، اعلام کرد کشورش آماده است نفت کافی به بازارهای جهانی عرضه کند و سطح آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدی را افزایش داده است. فالح حمله به این نفتکش‌ها را که یکی از آنها حامل متانول از عربستان سعودی بود، محکوم کرد.


برچسب ها: نفتکش قیمت نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر