01 مرداد 1398 - 10:52
معاون وزیر اقتصاد؛

بانکداری دیجیتال در حال رخ دادن است

معاون وزیر اقتصاد گفت: بانکداری دیجیتال در حال اتفاق افتادن است و بانک‌ها باید با دید باز به استقبال این تحول بروند.
کد خبر : ۱۰۲۲۹۹
عباس معمار نژاد

به گزارش ایبِنا، عباس معمارنژاد در نشست تخصصی "بانکداری دیجیتال" که در غرفه وزارت اقتصاد در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، بانکداری دیجیتال را دیجیتالی کردن تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های بانکداری در تمامی حوزه‌های بانکی اعم از کسب‌ و کار، فرآیندها، فناوری، مشتریان و نیروی انسانی معرفی کرد.


وی با بیان اینکه در بانکداری دیجیتال پایه کار شناخت رفتار مشتری و نیاز او بر اساس تراکنش‌های عملیاتی دریافت و پرداخت است، افزود: در این سیستم، محصول و شعبه اهمیت خود را از دست می‌دهد و تنها مشتری محوری ملاک عمل قرار می‌گیرد.


معمار نژاد تصریح کرد: در بانکداری دیجیتال برای هر مشتری و مطابق با رفتار او، محصولات و خدمات خاص و منحصر به‌ فردی در نظر گرفته می‌شود. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد سپس به تعداد زیاد شعب بانکی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با تحقق تحول دیجیتالی در حوزه بانکداری، ضمن کاهش قابل‌ ملاحظه در تعداد شعب، شاهد بهبود کیفیت خدمات بانکی و ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده و به‌ صرفه برای کلیه ذینفعان بانک باشیم.


وی تحول دیجیتال در بانک‌ها را عامل بهبود فرآیندهایی مثل کاهش بروکراسی، اعتبار سنجی مشتریان و در نهایت اعطای تسهیلات و تزریق اعتبارات در محل‌هایی دانست که شان وجودی بانک‌ها به سبب ارائه آن خدمات است.


معمارنژاد با تاکید بر اینکه بانکداری دیجیتال در حال اتفاق افتادن است، تاکید کرد: درک این حقیقت اجتناب‌ناپذیر بوده و بانک‌ها باید با دید باز به استقبال این تحول بروند. وی در ادامه تصریح کرد: در آینده نزدیک مشتریان چه در لایه‌های خدمات خُرد و چه در لایه‌های بنگاه‌داری، انتظار دارند خدمات خود را از کانال‌های مختلف و به‌ صورت "امنی چنل" دریافت کنند.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به ارتباط بانکداری دیجیتال و اقتصاد هوشمند نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از ماژول‌های مهم بانکداری دیجیتال، هوشمندسازی فرآیندهای کسب‌ و کاری به کمک فناوری‌های هوش مصنوعی و هوش تجاری بوده و بانک دیجیتال می‌تواند یکی از ابزارهای کارا و موثر در مسیر تحقق اقتصاد هوشمند باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر