03 شهريور 1398 - 08:33
طبق آمار بانک مرکزی؛

بانک‌ها ۳۴۲ میلیون کارت صادر کردند

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ۳۴۲ میلیون و ۹۸۲ هزار کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک تا پایان خرداد ماه صادر کردند.
کد خبر : ۱۰۳۳۶۸
کارت بانکی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش تعداد کل کارت‌های صادره شبکه بانکی کشور را به تفکیک تا پایان خرداد ماه ۹۸ اعلام کرد؛ این گزارش سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش‌های کارت برداشت، کارت اعتباری، کارت خرید یا هدیه و کارت‌های پول الکترونیک در دو قسمت استان تهران و سایر استان‌ها منتشر شده که بر اساس این آمار بالغ بر ۳۴۲ میلیون و ۹۸۲ هزار کارت بانکی  در انواع مختف  از سوی شبکه بانکی تا پایان سه ماهه اول سال جاری صادر شده است؛ لازم به ذکر است که بر اساس آمار منتشر شده، گزارش اعلامی برخی بانک‌ها از جمله انصار، ایران زمین، توسعه صادرات، تجارت، پارسیان و پست بانک ایران در خصوص تعداد کارت‌های بانکی به روز نبوده و متعلق به سال‌های گذشته است.


کارت برداشت


بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه بالغ بر ۲۲۸ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۸۳۱ کارت بانکی از نوع برداشت در شبکه بانکی صادر شده که بانک سپه با تعداد ۳۸ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۷۱۶ کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته و بانک‌های ملی ایران، ملت، صادرات و کشاورزی  در رده های بعدی قرار دارند؛ از سویی دیگر بانک خاورمیانه کمترین تعداد کارت برداشت را در شبکه بانکی صادر کرده است.


استان تهران: آمار منتشر شده از صدور کارت برداشت در استان تهران حاکی از آن است که در پایتخت بالغ بر ۴۳ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۴۱۵ کارت بانکی توسط شبکه بانکی صادر شده که از این میان بیشترین سهم از کارت‌های بانکی صادره متعلق به بانک‌های سپه، ملی و ملت است.


سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود ۱۸۳ میلیون کارت بانکی صادر شده که بانک سپه، ملی و ملت بیشترین کارت صادر شده را در اختیار خود دارند.


کارت اعتباری


بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه بالغ بر دو میلیون و ۶۸۷ هزار و ۷۲۱ کارت بانکی از نوع اعتباری در شبکه بانکی صادر شده که بانک ملت با تعداد یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۰ کارت، بیشترین صدور کارت اعتباری در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.


استان تهران: آمار منتشر شده از صدور کارت اعتباری در استان تهران حاکی از آن است که در پایتخت بالغ بر ۵۹۲ هزار و ۳۰۸ کارت بانکی اعتباری توسط شبکه بانکی صادر شده که از این میان بیشترین سهم از کارت‌های اعتباری صادره متعلق به بانک‌های ملت، پارسیان و سپه است.


سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود دو میلیون و ۶۸۷ هزار کارت بانکی از نوع اعتباری صادر شده که بانک سپه، ملی، ملت بیشترین کارت صادر شده را در اختیار خود دارند.


کارت خرید / هدیه


جدیدترین گزارش بانک مرکزی در خصوص کارت‌ها بانکی نشان از صدور بالغ بر ۱۰۹ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۸۴۷ کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی دارد که بانک ملی ایران با صدور ۲۴ میلیون و ۹۷۶ هزار کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و سپه قرار دارند.


استان تهران: آمار منتشر شده از صدور کارت خرید یا هدیه در استان تهران حاکی از آن است که در سطح استان تهران بالغ بر ۴۸ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۶۸ کارت بانکی اعتباری توسط شبکه بانکی صادر شده که از این میان بیشترین سهم از کارت‌های هدیه صادره متعلق به بانک‌های پارسیان، سپه و ملی است.


سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود ۶۰ میلیون و ۸۳۲ هزار کارت بانکی خرید یا هدیه صادر شده که  بانک ملی با حدود ۱۷ میلیون صدور کارت هدیه بیشترین سهم از این بازار را در شهرستان‌ها داشته است.


کارت‌های پول الکترونیک


این گزارش حاکی است که بالغ بر یک میلیون و ۹۷۸ هزار کارت پول الکترونیک توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در دوره مورد بررسی صادر شده که حدود ۳۷۴ هزار کارت در استان تهران و یک میلیون و ۶۰۴ هزار کارت بانکی نیز به سایر استان‌ها ارتباط دارد؛ لازم به ذکر است که عمده بازار کارت پول الکترونیک در اختیار بانک ملت است.



دریافت گزارش تعداد کارت‌های بانکی سال ۱۳۹۸ بانک مرکزی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر