06 شهريور 1398 - 07:56

نقش بانک مسکن در مسئولیت های اجتماعی

رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، دلایل اعطای نشان اهتمام عمل به مسئولیت اجتماعی به این بانک را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۰۳۴۸۵
بانک مسکن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یکی از دستاوردهای بانک مسکن طی سال های اخیر فعالیت این بانک در حوزه های اجتماعی بوده است. از این رو، بانک مسکن در دومین دوره جایزه مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی ایران، مورد تقدیر قرار گرفت و «نشان اهتمام عمل به مسوولیت اجتماعی» به ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن اهدا شد. مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن در گفت و گو با «هیبنا» ضمن تبریک هفته دولت، با تاکید بر این که بانک مسکن به عنوان یکی از بانک های بزرگ کشور، همواره در حوزه های اجتماعی فعالیت های پررنگی داشته است، گفت: اصولا با توجه به نوع تسهیلات بانک مسکن، عمده خانوارها از دهک های درآمدی مختلف، جزو مشتریان این بانک قرار می گیرند، از این رو فعالیت های بانک، علاوه بر ارایه خدمات مالی، شامل حوزه های اجتماعی نیز می شود. او افزود: در واقع، حوزه های اجتماعی جزو دغدغه های اصلی مسوولان بانک مسکن محسوب می شود و به همین منظور در حوزه های مختلف، طرح ها و سیاست های گوناگونی تعریف شده است.


احمدی در پاسخ به این سوال که چه مسائلی باعث شده که بانک مسکن نشان اهتمام عمل به مسوولیت اجتماعی را دریافت کند، گفت:‌ توجه به توسعه آموزش در مناطق محروم، با توجه به ساخت مدارس از سوی بانک مسکن و اعطای نوشت افزار به دانش آموزان مناطق بخشی از این برنامه ها است، که مطابق با برنامه در حال اجرا شدن است. او افزود: این مدارس باعث شده که طی سال های بسیاری دانش آموزان در مناطق کمتر توسعه یافته، در مدارس استاندارد به تحصیل بپردازند.


رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن حمایت از آسیب دیدگان بلای طبیعی، را یکی دیگر از سیاست های اجتماعی این بانک در یک سال اخیر دانست و گفت: بانک مسکن در سال جاری، یکی از بانک های پیش رو در اعطای تسهیلات قرض الحسنه و اهدای بسته های حمایتی نقدی و غیرنقدی به ۲۱ استان سیل زده محسوب می شود.


احمدی در ادامه حمایت از انجمن نابینایان و ارایه خدمات جدید به روشندلان، ایجاد کمپین «من ایرانم، مرا دریاب» به جهت آموزش مسائل مرتبط با آب، حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی با کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، طرح پاکیزه سازی و حفظ محیط زیست از طریق راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک عوارض جاده­ ای(ETC) و ... را دیگر سیاست های اجتماعی بانک مسکن معرفی کرد. وی در پایان ابراز امیدواری که این رویکرد اجتماعی بانک مسکن با عنایت سایر مسوولان کشور و همراهی مردم، بتواند نقشی مهم در جهت حل مشکلات و چالش های کشور ایفا کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر