30 شهريور 1398 - 14:47
ایبِنا بررسی کرد؛

بی‌تفاوتی بازارهای مالی نسبت به تحریم‌های جدید آمریکا

بازارهای ارز، طلا، سکه و بورس امروز با بی‌تفاوتی نسبت به تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه کشورمان روز آرامی را سپری کردند.
کد خبر : ۱۰۴۷۹۰
دلار سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دونالد ترامپ شب گذشته تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعلام کرد. در این تصمیم تازه که آمریکایی‌ها آن را در واکنش به حمله ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو اعلام کرده‌اند، وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه مقابله با تامین مالی تروریسم، بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس را به فهرست حامیان مالی تروریسم اضافه کرد.


این تحریم‌ها در حالی اعلام شده که بانک مرکزی پیش از این نیز مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفته بود و این بار نام این بانک به فهرست تامین مالی تروریسم اضافه شده است. با این وجود مقامات کشورمان و بسیاری از کارشناسان این اقدام آمریکا را بی‌اثر و تبلیغاتی دانسته‌اند و معتقدند تحریم‌های جدید محرومیت اضافه‌ای را بر ایران تحمیل نمی‌کند.


نرخ دلار ثابت ماند


بازارهای مختلف نیز در ایران امروز نسبت به اعلام این تحریم‌ها واکنش خاصی نشان ندادند و ثبات و آرامش در آنها جریان داشت. قیمت دلار امروز در صرافی‌های بانکی نسبت به پنج‌شنبه گذشته ثابت ماند. در حال حاضر، قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان است. هر یورو نیز به قیمت خرید ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان و فروش ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان مبادله می‌شود که نسبت به پنج‌شنبه گذشته تغییری نداشته است.


افزایش اندک قیمت طلا تحت تاثیر اونس جهانی


قیمت سکه و طلا نیز امروز در بازار تهران جهش نداشته و تنها تحت تاثیر افزایش قیمت طلای جهانی رشد اندکی داشت. آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر تحریم دوباره بانک مرکزی ایران از سوی وزارت دارایی آمریکا بر بازار طلا و سکه، اظهار داشت: امروز با افزایش اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مواجه بودیم، اما افزایش قیمت انس جهانی از ۱۴۹۰ دلار به ۱۵۱۷ دلار هم در افزایش جزیی قیمت‌ها در بازار امروز تهران بی‌تاثیر نیست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر، گفت: البته این افزایش قیمت بسیار اندک و جزیی بوده و آرامش بازار برهم نخورده و همچنان شاهد آرامش در بازار هستیم. وی درباره قیمت سکه تمام بهار آزادی و طلا ۱۸ عیار، اظهار داشت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار امروز حدود ۴ میلیون و ۷۸ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار ۴۱۱ هزار تومان و یک مثقال طلا هم یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار امروز معامله شد.


شاخص بورس ۳۵۴۶ واحد رشد کرد


آمار معاملات بورس نیز نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز بدون توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن از تحریم‌های تازه آمریکا علیه بانک مرکزی ایران با رشد مواجه شدند. در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۷۲ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۳۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و شاخص کل بازار با ۳۵۴۶ واحد رشد معادل ۱.۲۱ درصد به ۲۹۷ هزار و ۷۱۲ واحد رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر