رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول انتخاب شد

کریستالینا جورجیِوا معاون بلغارستانی بانک جهانی از سوی هیات اجرایی صندوق بین‌المللی پول به عنوان رئیس این صندوق انتخاب شد.
کد خبر : ۱۰۵۲۹۵
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبِنا به نقل از آسوشیتدپرس از واشنگتن، کریستالینا گئورگیِوا اقتصاددان بلغارستانی که دوران جوانی خود را در دوران کمونیسم در کشور خود سپری کرده به عنوان رئیس آینده یکی از موسسات مهم سرمایه داری یعنی صندوق بین المللی پول با عضویت ۱۸۹ کشور منصوب شد.


کریستالینا گئورگیِوا، مقام ارشد بانک جهانی از سوی هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول به عنوان مدیر عامل این صندوق منصوب شد تا جایگزین کریستین لاگارد شود که پس از کناره گیری از این سمت ریاست بانک مرکزی اروپا را برعهده گرفت. گئورگیوا در حالی ریاست این صندوق را برعهده می‌گیرد که اقتصاد جهانی به کندی در حرکت است و آمریکا و چین سرگرم جنگ تجاری با یکدیگر هستند.


پس از اینکه ۲۴ عضو هیئت مدیره صندوق بین المللی پول با نامزدی کریستالینا گئورگیِوا موافقت کردند، وی خطاب به خبرنگاران درباره برخی از چالش‌های اقتصادی و مالی جهان به رشد ناامیدکننده اقتصاد جهانی تا تنش‌های تجاری و موانع زیاد بدهی در بسیاری از کشورها اشاره کرد.


وی معتقد است مهمترین اولویت این صندوق کمک به اعضا برای کاهش خطرات بحران‌ها و همچنین تقویت آمادگی برای مقابله با رکود است. وی قرار است از اول اکتبر ریاست صندوق بین المللی پول را رسما برعهده گیرد، اولین رئیس این صندوق است که به جای قدرت‌های اقتصادی سنتی اروپا همچون آلمان یا فرانسه از کشوری با بازار اقتصاد نوظهور می‌آید.


کریستالینا گئورگیِوای ۶۵ ساله از اوایل ۲۰۱۷ دارنده دومین سمت در بانک جهانی بوده و به دلیل تلاش‌های وی جهت تصویب افزایش سرمایه ۱۳ میلیارد دلاری به همراه اصلاح بسته کاهش بدهی بانک جهانی برای کشورهای در حال توسعه ثروتمند همچون چین که از اهداف مهم دولت ترامپ به شمار می‌رود موجب تحسین و تمجید دیگران قرار گرفته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر