04 مهر 1398 - 12:35

تلاش بانک مرکزی در ایجاد ثبات ارزی نتیجه داد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تلاش دولت به ویژه بانک مرکزی بر ایجاد ثبات ارزی در بازار نتیجه داده است، گفت: تحریم بانک مرکزی موضوع جدیدی نبوده و تاثیری بر بازار نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۰۵۳۰۹
بانک مرکزی

محمود بهمنی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه تلاش دولت به ویژه بانک مرکزی بر ایجاد ثبات ارزی در بازار است، گفت: خوشبختانه در این مدت بانک مرکزی موفق به ایجاد ثبات در بازار شده که نتایج آن مشهود است.


نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نرخ ارز همیشه در بازار تعیین می شود، افزود: عامل تعیین کننده نرخ ارز تقاضا و عرضه بوده و اکنون نیز طبیعی است که هر چه درآمد ارزی در نتیجه صادرات افزایش یابد، رشد قیمت نفت رخ دهد و همچنین کالاهای غیرنفتی صادر شود به تبع ارز بیشتری وارد شده و می تواند قیمت ارز را کاهش دهد.


وی ادامه داد: در کنار افزایش صادرات هر چه واردات غیرضرور کاهش یافته و تولید داخل تقویت شود در ثابت شدن نرخ ارز کمک کننده خواهد بود. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه وضعیت بازار ارز متاثر از درآمدها و هزینه های ارزی است، گفت: ثبات فعلی ارزی در نتیجه سیاست گذاری های اخیر ادامه دار شده است.


بهمنی در پاسخ به این سوال که تحریم بانک مرکزی چه تاثیری بر اقتصاد یا بازار ارز و غیره دارد، افزود: تحریم بانک مرکزی اکنون اعمال نشده بلکه از سال ۸۹ تحریم ها بوده و اجماع جهانی نیز وجود داشته اما به راحتی دور زدن تحریم ها رخ داده از این رو وضعیت فعلی نیز تاثیری بر اقتصاد نخواهد داشت.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تحریم های بانک مرکزی دوباره تکرار شده و باید از تجربه های موفقیت آمیز قبلی استفاده کنیم، گفت: مدیریت تحریم های ظالمانه قبلا هم صورت گرفته اکنون هم می توان این نوع تحریم ها را بی اثر کرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تحریم های جدید اعمال شده علیه بانک مرکزی نیز با مدیریت و سیاست گذاری صحیح قابل بی اثر شدن است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر