22 مهر 1398 - 10:12
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

ورود به بازارهای صادراتی فناوری نانو با حمایت بانک‌ها

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو از حمایت بانک‌ها برای پیشرفت فناوری نانو از ابتدای تولید این محصولات تا ورود به بازارهای صادراتی خبر داد.
کد خبر : ۱۰۶۹۵۲
سعید سرکار

سعید سرکار در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره همکاری بانک‌ها با ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، اظهار داشت: اولین تفاهمنامه ما با بانک توسعه صادرات انجام شد که این امر می‌تواند در ارتقا و صادرات شرکت‌های نانو بسیار تاثیرگذار باشد.


وی افزود: ما هدف گذاری کردیم تا سال ۱۴۰۴ به صادرات سالانه یک میلیارد دلار برسیم و قطعا این هدف بدون حمایت بانک‌هایی که در این حوزه تاثیرگذار هستند، محقق نخواهد شد.


دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، گفت: در شرایط فعلی دیگر صادرات سنتی سرانجامی برای ما نخواهد داشت اما در حوزه‌ "های‌تک" می‌توانیم هرساله رشد بیش از ۵۰ درصدی را تجربه کنیم زیرا ظرفیت بالا است و قابلیت رقابت بسیار خوبی داریم و ارزش افزوده‌ای هم که در صادرات محصولات "های‌تک" اتفاق می‌افتد با صادرات محصولات دیگر قابل مقایسه نیست.


سرکار ادامه داد:  همچنین با بانک پاسارگاد نیز مذاکراتی انجام  و مقرر شد تا برنامه‌ریزی برای انعقاد تفاهمنامه‌ صورت گیرد. اما بانک پاسارگاد در حوزه توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر بوده و از ابتدای این زنجیره وارد حوزه نانو خواهد شد.


به گفته وی، تفاهمنامه بانک توسعه صادرات متفاوت است زیرا این بانک کمک می‌کند تا با ورود این محصولات به بازارهای بین‌المللی، جغرافیا و حجم صادراتی این محصولات توسعه و ارتقا یابد.


دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، درپایان تاکید کرد: اولین تفاهمنامه با بانک توسعه صادرات امضا شد اما با بانک‌های پاسارگاد، ملی، صندوق شکوفایی و نوآوری و صندوق توسعه ملی نیز مذاکراتی صورت گرفته است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر