28 مهر 1398 - 11:29

اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران بیان داشت:‌ مهم‌ترین خواسته ما اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است.
کد خبر : ۱۰۷۳۸۳
محسن حاجی بابا

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محسن حاجی بابا رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران صبح امروز (یکشنبه) و در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران که با حضور دکتر عبدالناصر همتی برگزار شد، گفت: مهم ترین خواسته ما اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است. بیشتر بخشنامه ها و دستورالعمل های بانک مرکزی بدون مشورت با بخش خصوصی صادر می شود.


وی افزود: ماده ٢٠ و ٤٦ قانون رفع موانع تولید تاکنون از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده و معلق مانده است. حاجی بابا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک ها سقف اعطای تسهیلات به بنگاه ها را ٧٠ درصد فروش سال قبل قرار داده اند در حالی که ما خواهان افزایش آن به ١٢٠ درصد هستیم. همچنین می خواهیم که تسهیلات یک ساله به بنگاه ها از نظر زمانی به دوساله همراه با تنفس افزایش یابد.


رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران اظهار داشت: خواهان آن هستیم که قدرت اجرایی سفته و برات به قدرت اجرایی چک برسد و همزمان با افزایش درآمد دولت از محل فروش این موضوع برای دولت، از این ابزارها برای دریافت تسهیلات استفاده شود.


حاجی بابا گفت: صرافی های بانکی درصدهای بالایی برای انتقال ارز از صادرکنندگان اخذ می کنند ولی بابت آن فاکتور نمی دهند. این موضوع باعث ایجاد مشکلات مالیاتی برای صادرکنندگان شده است.


بهرام شکوری رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران نیز در این نشست در سخنانی گفت: ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است زیرا در صورتی که بازنمی گشت، بنگاه ها توان ادامه تولید و تامین سرمایه در گردش خود را نداشتند. این ارز بازگشته ولی شاید به سامانه نیما عرضه نشده است. وی تاکید کرد: خواهان آن هستیم تا فهرست افرادی که ارز صادراتی خود را بازنگردانده اند نیز به طور شفاف اعلام شود تا ذهن مردم نسبت به فعالان اقتصادی خراب نشود.


شکوری با اشاره به اظهارات وزیر صمت مبنی بر مخالفت با واردات بدون انتقال ارز گفت: برخی صادرکنندگان و تولیدکنندگان در خارج از کشور ارز دارند و می خواهند با واردات بدون انتقال ارز از آن استفاده کنند ولی بانک مرکزی مخالف است. سیامک پیربابایی نیز که از سوی واردکنندگان سخنرانی می کرد، خواستار حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی شد.

برچسب ها: تسهیلات بنگاه ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر