08 آبان 1398 - 09:57

جدیدترین شاخص‌های مالی بانکداری اسلامی در کشور امارات

ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی امارات متحده عربی در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ۱۵۸ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل رشد ۴ درصدی را تجربه نموده است.
کد خبر : ۱۰۸۲۴۲
باکنداری اسلامی

به گزارش ایبِنا به نقل از  پورتال بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی، طی سال‌های اخیر، تقاضا برای بانکداری اسلامی در کشورهای مختلف از جمله امارات به سرعت در حال افزایش بوده است. مهم‌ترین عوامل موثر در افزایش رشد بخش بانکداری اسلامی امارات را می‌توان در اولویت‌ بخشیدن به رشد محصولات و خدمات متناسب با شریعت و به دنبال آن، ارائه تولیدات با بالاترین سطح کیفیت و دارای قابلیت‌های دیجیتالی در مقایسه با همتایان متعارف‌ خود دانست.


کشور امارات متحده عربی از ۷ شیخ‌نشین تشکیل شده که دارای یک بانک مرکزی است و هر منطقه مالکیت محلی خود را دارد که از قوانین تجاری محلی خود استفاده می‌کند. بانکداری اسلامی در امارات مشتمل بر بانکداری شعبه‌ای، بانکداری مشارکتی، بانکداری خصوصی و بانکداری الکترونیک است که همواره سعی می‌کنند از فن‌آوری‌های نوین برای رضایت مشتریان استفاده نمایند. امارات یکی از پیشروان منطقه خلیج ‌فارس در حوزه بانکداری اسلامی است و هم‌ اکنون حدود ۱۰ بانک اسلامی و دو سازمان مالی اسلامی به منظور حمایت مالی در این کشور فعالیت می‌کنند.


بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده، ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی در امارات متحده عربی طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵۸ میلیارد دلار است که نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است. بانک‌های اسلامی در سه ماهه نخست ۲۰۱۹، سود ناخالصی (قبل از کسر مالیات، زکات و غیره) به میزان ۲٫۶ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده‌اند که با افزایش ۳۵ درصدی در سه ماهه سوم سال گذشته همراه بوده است. میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها نیز از سال‌ ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، ۱٫۱ برابر شده و به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته که عمده تسهیلات اعطایی در قالب عقد مرابحه و سلف بوده است.


در ارتباط با نسبت‌های مالی نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد که نسبت بازده دارایی بانک‌ها که بیان‌کننده استفاده مطلوب بانک از دارایی‌های خود است، به طور متوسط حدود دو درصد است که بالاتر از سطح متوسط استاندارد جهانی (یک درصد) قرار دارد و نشان می‌دهد دارایی‌های بانک‌های اسلامی امارات در سطح مناسبی از نظر سودآوری قرار دارند.


علاقمندان می‌توانند جهت دریافت آخرین اطلاعات آماری بانکداری اسلامی در کشور امارات متحده عربی به این نشانی مراجعه کنند

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها