گلدمن ساکس؛

فدرال رزرو تا ژوئن نرخ بهره را ۷۵ نقطه پایه کاهش می‌دهد

انتظارمی‌رود ویروس کرونا فدرال رزرو را به سمتی سوق دهد تا این نهاد نرخ بهره را تا ژوئن سال جاری به اندازه ۷۵ نقطه پایه کاهش دهد که به طور ضمنی از آغاز این کاهش سه مرحله‌ای در نشست ماه مارس حکایت دارد.
کد خبر : ۱۱۲۰۲۵
فدرال رزرو

به گزارش ایبِنا از رویترز، براساس برآورد انجام شده توسط ابزار «فِدواچ» گروه سی‌ام‌ای (بروس بازرگانی و کالای شیکاگو)، سرمایه گذاران ۷۲ درصد احتمال می‌دهند که در نشست ماه مارس فدرال رزرو کاهش ۷۵ نقطه پایه‌ای نرخ بهره تصویب شود.


نشست آتی سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا ۱۷ و ۱۸ مارس برگزار می‌شود؛ فِد سپس ۲۸ و ۲۹ آوریل جلسه دیگری برگزار می‌کند و در ادامه نیز  ۹ و ۱۰ ژوئن تشکیل جلسه خواهد داد. گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد: اگرچه به نظر نمی‌رسد کاهش نرخ بهره با شیب ملایم (توسط فدرال رزرو) چندان قدرتمند باشد اما کمیته بانک مرکزی به احتمال زیاد تمایلی ندارد تا انتظارات بازار را برای کاهش چشمگیر نرخ بهره برآورده نکند.


با وجود کسادی کوتاه مدت در نیمه نخست سال جاری، گلدمن ساکس انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی در سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۲ درصد باشد. بورس جهان در بدترین دوره خود از بحران مالی سال ۲۰۰۸ به بعد، هفته گذشته و همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در خارج از چین، ۱۳ درصد ریزش داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر